Druk,druk druk - Reisverslag uit Peking, China van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu Druk,druk druk - Reisverslag uit Peking, China van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

Druk,druk druk

Door: jenb2002

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

05 Oktober 2011 | China, Peking

Ni hao
Gisteren lekker ff douchen; samen met een drijvende vlieg door de hele badkamer en een nat toilet, daarna konden we weer “fris” op pad. Slenteren door de Hutong die overloopt in een winkelstraat en op zoek naar een goed restaurant. De menukaart was met foto’s dus daar kwamen we een heel eind mee, maar het was toch een verrassing toen we speklappen voorgeschoteld kregen ha ha. Bij de betaling van de rekening stond de serveerster voor ons neus uitgebreid een appel te eten.
Vervolgens in de omgeving gezocht naar het metrostation. De meest bijzondere voertuigen en taferelen kom je op straat tegen, men eet, speelt, kookt, en verkoopt oa. op straat. Zelf zijn we de grootste attractie, we worden van top tot teen bekeken en moeten vaak op de foto.
Om 18:30 uur zitten we in onze hostel aan een stokbroodje ham kaas en tonijn, lekker hollands mmmm en toen gingen onze luikjes dicht.

Woensdag 07:30 uur worden we wakker met onze eigen gemaakte koffie. Vroeg ontbijten (toast met jam, ei en koffie) want we willen naar de Verboden stad. We lopen de deur uit, snuiven weer die heeerlijke geur op van waarschijnlijk het riool, we zien ondertussen verschillende mensen met pyama’s buiten op straat lopen, Het gerochel is ooo zo “lekker”. schijnt allemaal normaal te zijn??
Het word steeds drukker onderweg, het is nu vakantie deze week voor de Chinesen. Tunnel in en tunnel uit om drukke kruisingen te ontwijken, uiteindelijk komen we in de buurt waar we moeten zijn, nou………t is druk bij de efteling, maar….dit keer draaien we toch echt om, het hele Tiananmenplein staat vol met wachtende chinesen in de rij om naar de binnen te komen. (Het plein is berekend op 1 miljoen mensen)
Planwijziging; op naar de dierentuin met de metro.
Na 2x vragen en wat hulp bij de kassa hebben we een metrokaart en onze reis kan beginnen. Iedereen is zo behulpzaam ondanks de taalbarrière. Met handen en voeten, en onze waaiertje komen we waar we willen zijn.
Gelukkig is de drukte bij de zoo, minder of goed verspreid. Eerste missie de Panda beer.
De Panda is inderdaad erg belangrijk komen we achter, het is er net zo druk als in de metro.
Tijdens een snack op een bankje werden we weer geconfronteerd met chinees gebruik; er werd een kindje strak naast het bankje in het gras gezet, je raad het al, met zo’n open broekje, pssssssst. Wat heerlijk he zo’n kippetje.
De dierentuin was verder niet echt bijzonder, alleen opvallende dieren waren de mussen,paarden, en ezels. Het aquarium was daarin tegen geweldig, een dolfijnenshow kregen we er op de koop toe.
Ook ik moest eraan geloven, het toiletbezoek, o wat was ik blij met een deurtje ervoor, want inderdaad zijn de openbare toiletten open hokjes naast elkaar gehurkt zitten. Details zal ik besparen.
De middag sloten we met een lunch af bij de “Goude Boog” MMMMMM .(15:30uur)

18:30uur werden we weer opgepikt in onze hostel voor de acrobatenshow,De deuren gaan open en de Chinezen stormen naar binnen, plek zat. Met nog 2 Engelsen genieten we van een bijzondere show. 20:50uur Pekingeend eten….Het was bijna sluitingstijd, maar we mochten toch nog naar binnen. De ober begreep helemaal niks van ons, maar het eten klopte en was heerlijk. We moesten wel lachen dat we een liter fles “xuebi” (7up) kregen. Tijdens het eten genoten we van de gasten rondom ons heen, ook hoe de tafels werden ontruimd. Om 21:00uur toen we net zaten te eten kwam de ober vast met de rekening, dan was die vast maar betaald. Als opwarming voor morgen eindigde onze avond bij de voetmassage, heerlijk! Morgenochtend gaan we waarschijnlijk de tempel bezoeken en s’middags worden we opgehaald voor de overnachting bij de Chinese Muur. Zodra wij terug zijn dan horen jullie weer van ons.
Zai jian

• 05 Oktober 2011 - 16:53

Nellie Keij:

Spannend hoor en knap dat jullie dat allemaal ondernemen.
    Zou voor ons niks zijn, zit liever op een echt wctje haha.
    Maar goed ,jullie wisten dat natuurlijk al een beetje tenminste.....we weten allemaal wel een beetje hoe de chinezen zijn hihi.
    Maar goed de kop is er van af als jullie terug zijn, zijn jullie echt een grote ervaring rijker
    Leuk zo iedere dag een verslag,blijven wij ook een beetje bij!!!!
    Nou groetjes en kus en genietse verder.

• 05 Oktober 2011 - 17:11

Sandy:

Hé schatten,
    Wat een leuk verslag. Zo te lezen maken jullie weer van alles mee. Ben nu alweer benieuwd naar jullie foto's. Liefs Sandy

• 05 Oktober 2011 - 18:54

Querido & Titsia:

He hallo!

Wat leuk om jullie avonturen te lezen.
    Echte belevenissen zo aan de andere kant van de wereld.
    Verbaas je, laat je verrassen (!)......en geniet vooral.
    En sommige dingen.....ja, dat wordt niet wat.
    Geniet ervan.

• 06 Oktober 2011 - 07:13

Miranda:

Mmmmm, ziet er lekker uit!

• 06 Oktober 2011 - 08:16

Jan En Gerda:

Leuk jullie verhalen te lezen.

Veel plezier en geniet ervan.

Groeten Jan en Gerda x

• 06 Oktober 2011 - 09:14

Tineke En Leo:

Ni hao,

Wat een tof reisverslag. We vinden het erg leuk om jullie avonturen op deze manier te kunnen volgen. Gelukkig zijn jullie daar niet alleen. Als we naar de foto's kijken zagen we heel veel andere mensen. Dat klopt ook want zij zijn met heel veel ( 1,1 miljard) dus de kans dat je er 1 in het grote China tegenkomt is reeel. Bedankt voor jullie kaartje voor mijn verjaardag. Dat was een onverwacht leuke verrassing. We wensen jullie de komende dagen veel plezier en WC's met deurtjes. Liefs Tineke en Leo

• 06 Oktober 2011 - 14:06

Inez:

Wat een verhaal zeg over de toiletten en vooral de bediening ! Kunnen ze wat van ons leren ! Zie het al voor me dat ik een appeltje eet als ik bij klanten aan de tafel sta .Lachwekkend toch ?
    Maar wat een belevenissen zeg ! Prachtig !Ben alweer benieuwd naar jullie volgende belevenis. Liefs Inez

• 06 Oktober 2011 - 14:25

Fam. Van Zijl:

Ni hao Jeroen en Bettina,
    Wat leuk om al jullie belevenissen via waarbenjij.nu op de voet te kunnen volgen. En dat zijn er in drie dagen tijd al een heleboel! Unieke ervaring China met die veelheid aan mensen. Hoe is het met jullie Manderijns?
    Geniet van jullie bijzondere avond nabij de Chinese muur en van alle culinaire hoogstandjes ;)
    We kijken uit naar jullie volgende bericht.
    Zai Jian! Eline en fam.