Typisch Chinees - Reisverslag uit Peking, China van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu Typisch Chinees - Reisverslag uit Peking, China van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

Typisch Chinees

Door: jenb2002

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

10 Oktober 2011 | China, Peking

Maandag 10 okt. 06:20 onze wekker loopt af. Vandaag gaan we naar het yuyuantanpark om de ochtendtaferelen te bekijken. Om 07:00 uur kunnen we pas ontbijten. De metro rijd vanaf 06:00uur het heeft dus geen zin om eerder het bed uit te komen, zoals velen reisprogamma's en boekjes adviseren. De metro rijd s'avonds tot 23:00 uur en de winkels sluiten om 22:00uur Beijing valt dan ook echt in stilte. Ook nu in de ochtend hoor je alleen maar wat mensen ontwaken en de vogeltjes fluiten.
Op naar het park,nou we hadden wel wat verwacht, maar niet zoveel jonge en oude mensen actief op een normale werkdag tussen 08:00uur en 11:00uur.
Ze dansen, tai chi, cardio op sporttoestellen, iets met stokjes, vollybal, badminton, ochtendgym, verschillende dansen etc. (De foto's spreken boekdelen)
Iets verder worden we uitgenodigd een opera bij te wonen door een stel oudjes, verderop spelen 2 dwarsfluiters.
Na een broodje op een bankje aan het meer, gaan we weer richting Qianmen, nog ff shoppen.
We scoren onze 4 kimono's voor nog geen 7.25 euro, terwijl wij in nederland voor 1stuk 25 euro moesten betalen.(goed he)
Na nog wat aankopen,gaan we relaxen.

Vandaag hebben wij ook foto's toegevoegd van typisch Chinees, zoals wij al wat verteld hebben.
Zo zullen jullie kindjes met een scheur in de broek zien, mensen in hun pyama op straat, de fietsenmaker. Voor ma hebben we een geweldige rolstoelscooter uitgezocht (genoeg bergruimte voor een extra passagier of aankopen);)
Geniet van alle plaatjes, vanavond gaan we nog 1x Pekingeend eten, morgen slapen we uit, maken de koffer klaar om s'avonds de reis te vervolgen per nachttrein naar Shanghai. Wij zullen jullie dan waarschijnlijk woensdag pas weer bericht over het vervolg, Zai jian (Tot ziens)

• 10 Oktober 2011 - 17:13

Eline:

Hallo wereldreizigers,
    Ik wil dit heugelijke nieuws ook even met jullie aan de andere kant van de wereld delen. Vanmiddag ben ik trots tante geworden van mijn neefje Sem.
    Jan en Willie zijn dus voortaan 'opa' Jan en oma 'Willie'.Geweldig nieuws! Een smile van oor tot oor :)
    We gaan hem dan ook strakjes bewonderen.

Groetjes van een trotse tante,
    xxEline

• 10 Oktober 2011 - 17:19

Gerrit En Hetty:

Hebben jullie ook aan die ochtendgym
    meegedaan? Dan komen de kuitjes weer lekker los. Goede treinreis en tot de volgende keer.
    Egbert en Kim hebben vanmiddag 10-10
    een zoontje gekregen:Sem
    Groetjes van ons.

• 11 Oktober 2011 - 08:13

Linda:

Geweldige avonturen beleven jullie.
    Goede reis naar Shanghai.
    XXX

• 11 Oktober 2011 - 09:51

Tineke En Leo:

Ha BenJ,

Wat een prachtig verslag weer. Op deze manier kunnen wij ook een beetje genieten van wat China jullie te bieden heeft. Goede reis naar Shanghai. We wensen jullie heel veel plezier, TenL