Droog, maar toch waterig.... - Reisverslag uit Sjanghai, China van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu Droog, maar toch waterig.... - Reisverslag uit Sjanghai, China van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

Droog, maar toch waterig....

Door: jenb2002

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

14 Oktober 2011 | China, Sjanghai

Vrijdag 14 oktober
07:00uur onderweg naar de bakker ziet Bettina weer iets typisch; midden in het restaurant staan bedden met daarop slapende chinezen. We hadden wel gehoord dat de meeste mensen hier bij hun werk “wonen”, waar we al veel taferelen van gezien hebben, maar dit hadden we ook niet verwacht. Gisteren zagen we nog meer aparte dingen. Het visrestaurant heeft zijn waar buiten op de grond uitgestald staan en maakt dit daar ook schoon, ook het restaurant er tegenover zien we de kok iets uitbenen voor de deur, dit alles om aan te tonen dat het dus vers is.
Bij het avondeten zat er een groep chinezen naast ons, die hadden wat te vieren, bij elk glas sterke drank werd er bij een persoon getoost die de fles betaalde. (chinees gebruik) In dat uur dat we er zaten, kwamen er zeker 3 flessen voorbij. Ben benieuwd hoe lang het nog duurde voordat ze lam waren.
Van de week liepen we de trap op bij de Mac, zat daar een kleintje een milkshake te drinken…., maar met zo’n scheurbroekje stak zijn fiemelevoos natuurlijk recht vooruit in ons vizier, het idee, dat je daarna weer op die stoel moet zitten. Terwijl hij een halfuur daarvoor misschien in de goot z’n behoefte had gedaan. Ik zou zeggen eet smakelijk!
Wij hebben het toch zien zitten om daar te eten en hebben ontdekt dat we tussen 11:00 en 14:00uur voor 15 Yuan (Omgerekend €1.75) pp. (normaal 24.50 Yuan) een Bic Mac menu konden eten.

Vandaag zijn we rond half 10 naar Qibao vertrokken. Een wijk zoals Venetië, met bruggetjes over kanalen. Er schijnt ook nog een grotere Watertown te zijn, maar deze die wij bezocht hebben was dan misschien kleiner, maar wel bereikbaar met de metro en dus voordeliger (geheel in backpack stijl). Met de sampan hebben we over de kanalen gevaren vervolgd door een wandeling langs de winkeltjes, tja die zijn hier ooooveral, je kan niet om het shoppen heen.(vervelend) het draait in China toch allemaal om geld verdienen. Ook lopen we door een straat met etenswaren. Van alles zie je zoals kwartels op een stokje, levende sprinkhanen in een potje, konijnen-bapao, krab etc.
Wij houden het veilig bij een bapoabroodje met varkensvlees en groenten (shao longboa).
Onderweg terug zien we gedresseerde apen en verschillende bedelende mensen.

Vanavond bezoeken we een kantonees restaurant en doen we een nieuwe poging om “De Bund” by night te bewonderen. Morgen vertrekken we met de trein om 14:00uur naar Hangzhou, als alles volgens plan verloopt, komen we dan aan rond 15:00uur en wacht Suzy ons op het station op, word vervolgd. Xxx

• 14 Oktober 2011 - 09:21

Tineke En Leo:

We lezen met veel plezier jullie verhalen.
    Goede reis morgen.

Hartelijke groet, Tineke en Leo

• 14 Oktober 2011 - 15:16

Inez:

Jee, wat een belevenis toch ! x

• 16 Oktober 2011 - 08:23

Nellie Keij:

Tjonge tjonge mn mond val iedere keer open van verbazing!!!!!!
    Hallo trouwens ben zo onder de indruk van alles wat jullie allemaal beleven.
    Echt een genot om al die tripjes via jullie berichtjes een beetje mee te mogen maken.
    Hoe lang duurt de reis nog of nog helemaal geen zin om terug te komen?
    Maar wat een trein zeg,zie ik hier al voorbij komen razen hahaha.
    Dat is echt sneller als het geluid zoals ze hier zeggen.
    Maar goed geniet er maar lekker van en voorzichtig wah.
    Groetjes en dikke kus.