Ni hao péngyôu (Hallo vrienden) - Reisverslag uit Hangzhou, China van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu Ni hao péngyôu (Hallo vrienden) - Reisverslag uit Hangzhou, China van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

Ni hao péngyôu (Hallo vrienden)

Door: jenb2002

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

15 Oktober 2011 | China, Hangzhou

Zaterdag 15 okt.
Na een ochtend relaxen en de koffer klaar maken een snelle lunch checken we 12:00uur uit. Om 13:00uur zijn we op het station en 14:00 rijden we in onze luxe trein richting Hangzhou (ongeveer 200 km reizen). De reis gaat zo snel(300km pu)om 14:45uur komen we al aan en…
Jawel, Mr. Xu en Suzy staan ons al zwaaiend op te wachten. Na een innige knuffel nemen ze ons mee naar onze hostel met de taxi.
In een schone moderne Hutong tussen de toeristische winkeltjes vinden we de locatie. De foto’s die we op internet hadden gezien waren verouderd, de hostel was geheel vernieuwd, het is de topper van de week, een grote kamer, super netjes en een lekker bed.
Ons cadeau valt goed in de smaak. Suzy vind het moeilijk om te kiezen het liefst wilt ze de lijstjes wel allemaal.

Snel droppen we onze spullen en gaan met ze op pad. Na een korte wandeling komen we bij het West Lake aan, hier eten we wat van een buffet en genieten van het geweldige mooi uitzicht. Het is ook heerlijk om even rustig bij te kletsen over de families, de reis en de verschillen van hun en ons land. Ze leren ons nog wat over de gerechten.
We lopen terug langs een soort kunstmarkt met houtsnijwerk, schilderingen. borduurwerk op Chinese wijze, en wat er bijzonder uitspring is een kunstenaar die van walnoten een miniatuurkunstwerk fabriceert. Onze tocht vervolgd langs de toeristische winkeltjes, we zien onderweg nog een soort museum van brons, een authentieke apotheek en nog een ambachtelijk straatje, als laatste maken we nog een stop op de foodmarket voor een kleine snack. Om 20:30uur houden we het voor gezien en nemen we afscheid en gaan onze vrienden huiswaarts. Onderweg naar onze kamer ontmoeten we een Nederlands stel uit Rotterdam, die hun reis ervaringen met ons uitwisselen.
Morgenvroeg om 09:00uur vervolgt onze tour met Mr. Xu en Suzy, welterusten xxx

• 15 Oktober 2011 - 15:34

Gerrit En Hetty:

Wat een trein zeg, als die over de Betuwelijn raast, blaast hij heel Tiel weg. Jullie hebben zeker wel een hoop recepten verzamelt met al die aparte snacks. Fijne week nog. Doei.

• 15 Oktober 2011 - 17:09

Inez:

Gatver die eendekopjes... hebben jullie die nog geproeft of ging dat te ver ? x

• 15 Oktober 2011 - 18:03

Yorick:

heb je al karate geleerd ?
    hoe gaat het ?
    ik heb met 1-7 gewonnen en gescoord
    ik denk niet dat die chinezen meer durven of mischien willen ze dik verliezen ,
    groetejes van Yorick

• 15 Oktober 2011 - 18:45

Eline:

wnshàng ho Jeroen en Bettina,
    Hoe gaat het met jullie? Jee, wat een gigantische trein zeg! En dan ook nog op tijd rijden. Daar kan de NS nog aan tippen ;) Wel een bijzondere ervaring lijkt mij. Zijn jullie Ushi ook nog tegengekomen?
    Via Jan de Hoop ontbijtnieuws had ik vernomen, dat de president van China deze week naar Beijing kwam. Hebben jullie nog een glimp van hem opgevangen? Of zaten jullie toen al op je weg naar Shanghai?
    Nou vreemde lekkernijen kennen ze in China. Wordt dit de nieuwe Plaza snack?
    Ik wil jullie nog een bijzondere reis toewensen!
    Groetjes x Eline

• 16 Oktober 2011 - 00:19

Jeroen En Bettina:

hallo,
    bedankt weer voor alle leuke reacties.

Yorick, ik denk dat Beijing FC Nu echt niet meer durft, het is hier toch al geen voetballand, ze zijn echt onder de indruk van Oranje.

Inez en Eline, pa en ma,
    Deze snacks hebben we aan ons voorbij laten gaan. Zee-ster vonden wij apart genoeg. Mr Xu heeft nog wel een eendekopje gegeten, hij smulde als aan een lekker kippetje

En wat de treinen betreft, alles is hier goed georganiseerd, wanneer je mag instappen staan ze al dringend in de rij! haha.
    Als het tijd is vertrekken ze gewoon, wie er niet is heeft pech.
    ondanks de drukte zijn zijn dit soort dingen prima geregeld.

Gr J en B.

• 16 Oktober 2011 - 10:21

Linda:

Hoi Luitjes,
    Geniet nog lekker van jullie laatste week. Bettina doet vast weer een hoop creativiteit op. Die eendekopjes?? Wij houden het liever op een kipfiletje (wat de boer niet kent....).
    Groetjes uit Tricht
    pootje van Kyra