De laatste "excursiedag" - Reisverslag uit Hangzhou, China van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu De laatste "excursiedag" - Reisverslag uit Hangzhou, China van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

De laatste "excursiedag"

Door: jenb2002

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

20 Oktober 2011 | China, Hangzhou

Woensdag 19 okt.
Om half 9 verzamelen we met een bak koffie in de “lounge” Met de bus reizen we af naar Xixi een national waterpark. Vandaag is de schoonzus (Daisy) van Suzy er ook bij.
Mr. Xu probeert ons gratis naar binnen te krijgen of goedkopere kaartjes te regelen. Wij hebben er nog schik om hoe je de 2 enige blanke naar binnen probeert te smokkelen, maar uiteindelijk lukt het hem. Met een reisgezelschap achter een vlaggetje aan volgen we een gids en betalen we een goedkopere prijs. Met een batteryboot varen we eerst het dorp deels rond, vervolgt met een wandeling. Ter afwisseling proeven we een snack; een visje wat daar gevangen is. We zien spots waar een film is opgenomen.
Om half 3 zijn we met de bus terug in het centrum. Eerst eten bij de Pizzzahut, iets anders als bij ons. Geheel in stijl komt er weer van alles op tafel en genieten we van allerlei gerechtjes. We moeten lachen als er bestek op tafel komt en we vragen of Mr. Xu het vlees wilt aansnijden, nee, Jeroen, doe jij het maar voor. Daarna leren we ze nog met veel lol tafelmanieren uit Nederland.
Na de uitgebreide lunch nemen we afscheid van Daisy en gaan we naar een museum. De taxidriver had gezegd dat het national museum er mooi was, dacht Suzy…
Maar het bleek een natural museum te zijn. Allemaal skeletten en opgezette dieren en alles over het leven van mens en dier. Bijzonder verrassend maar wel mooi( en ook nog gratis entree).
Met een busboot vervolgen we onze trip. De motor wil niet gelijk starten maar we hadden de boosdoener vastgelegd en toen er een sleuteltje werd omgedraaid gingen de trossen los. Halverwegen de vaart zijn we aan wal gegaan (gehele tocht duurde 2 uur, dat vonden we iets te lang) Uitgestapt scoren we in de winkels nog wat aankopen, de schoenen en kleding blijven lastig.
In de straat bij onze hostel ontmoeten we Liu (die andere jongen) en zijn vriendin en met z’n allen eten we onze laatste diner. Als afscheid krijgen we van Liu een grote chinese hanger voor geluk. Er word weer geknuffeld en spreken voor morgen 09:00uur af met Mr. Xu en Suzu.

• 20 Oktober 2011 - 07:03

Jan En Gerda:

Wij hebben de afgelopen weken met plezier jullie verhalen gelezen.

Een goede terugreis en tot gauw.

Groeten Gerda en Jan xx

• 20 Oktober 2011 - 07:33

Linda:

Pizza met stokjes lijkt me ook niet echt te doen.
    Goede Reis. Tot snel!!!
    X

• 20 Oktober 2011 - 10:58

Mels:

Ja, ben weer bij (was even een paar dagen niet veel online). Grappig, een xixipark (in Brazilië zou dat er op duiden dat er veel geürineerd wordt, het betekent waarschijnlijk iets anders in het Chinees dan in het Portugees). Geniet nog even van jullie laatste restje vakantie! Liefs, Mels.

• 20 Oktober 2011 - 13:34

Angela:

Zo te lezen en te zien aan de foto's hebben jullie een geweldige tijd in China gehad. Leuk! Nu op naar huis. We hopen jullie snel weer te zien. By the way: Bettina, ik houd op vrijdag 28 okt bij mij thuis een sieradenparty... als je kunt/wilt ben je natuurlijk van harte welkom. Goeie reis terug. Groetjes

• 20 Oktober 2011 - 17:40

Alie:

Hoi Kids
    Volgens mij hebben jullie mijn berichtjes niet ontvangen.
    Heb ze zelf niet zien staan .
    maar ik heb die van jullie wel gelezen hoor ik had het gevoel dat ik toch op jeroen z,n schouder zat geweldig wat jullie allemaal hebben gezien en zeker deze dagen .Geniet nog van deze laaste dagen ,alles is thuis goed .xxxxxxxxxxmama