The End.... - Reisverslag uit Tiel, Nederland van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu The End.... - Reisverslag uit Tiel, Nederland van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

The End....

Door: jenb2002

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

22 Oktober 2011 | Nederland, Tiel

Zaterdag 22 okt. We zijn weer “op aarde” geland.

Gisterenavond keken we terug op de afgelopen 3 weken en constateerde, dat Beijing een culturele en “authentiek” stad, Shanghai een zakelijke en “snelle” stad en Hangzou een Groene en “Warme” stad zijn.
Vrijdag 21okt. Shanghai” huilt” als we vertrekken, het komt met bakken uit de hemel vallen.
Na een ontbijt in onze suite (verse broodjes van de bakker en Nescafe koffie) brengt de taxi ons om 09:30uur naar het perron van de Maglev.
De Maglev is een supersnelle trein (430 km per uur) die ons binnen 8 minuten op het vliegveld brengt, een normale trein rijd hier 30 minuten over.

Op het vliegveld maken we na de gebruikelijke stempeltjes en controles onze tijd vol met…. Shoppen en een lunch.

Het shoppen in deze vakantie was niet echt veel kopen, maar vooral veel bijzondere dingen zien in de winkels en daarbuiten, veel indrukken opdoen, mensen kijken etc.
We gingen met een koffer van 21kg heen en met 2 koffers van totaal 28kg terug, waarin wat aankopen van ons inzaten, maar vooral cadeautjes die wij gekregen hebben.

Om 13:20uur gaan we de lucht in.
Nog één keer krijgen we een ere rondje over Shanghai, we zien de magistraal hoge gebouwen afgewisseld door de Hutong-wijken steeds kleiner worden.
De vlucht is heerlijk relax, we krijgen onderweg van alles voorgeschoteld ook onze eerste echte aardappeltjes! We maken nog een tussenstop in Frankfurt, hier hebben we 45 min vertraging dus
het duurt iets langer. Wij voelen ons hier wel weer erg slank in dit land,haha.
Op Schiphol moeten we lang op de koffer wachten, maar dan begroeten we Gerrit en Hetty, we drinken nog even Hollandse koffie en met de auto zijn we dan om 01:30uur thuis. Een zee van bloemen begroet ons als we binnen stappen.
China maakt zich op voor hun werkdag als wij gaan slapen in ons eigen zachte ;) bed!

12:00uur de was draait inmiddels alweer en we komen langzaam weer in ons dagritme. Het is bescheiden, maar de weegschaal geeft aan dat Jeroen 1kg en Bettina 300gram is aangekomen. Ondanks het velen lopen heeft het lekkere eten ons toch genekt.
Ons eerste backpack avontuur vonden wij een succes en we maken er zeker een vervolg op!

We dromen nu terug en genieten van onze mooie herinneringen......................

Zai jian China Zai jian!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PS; we bedanken iedereen voor alle bijzondere reactie en dat jullie met ons mee hebben gereisd, Liefs van Jeroen en Bettina xxx

• 23 Oktober 2011 - 08:45

Ineke Van De Poll:

welkom thuis en tot gauw

• 23 Oktober 2011 - 16:17

Angela: