The smiling coast of Africa - Reisverslag uit Banjul, Gambia van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu The smiling coast of Africa - Reisverslag uit Banjul, Gambia van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

The smiling coast of Africa

Door: jenb2002

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

02 November 2013 | Gambia, Banjul

The smiling coast of Africa!
Vrijdag 1 november
Na een hele korte nacht , dankzij de oordopjes toch 3 uurtjes , lekker ontbijt, veeeel koffie vertrekken we om 05:08 per bus richting schiphol. Dankzij Anja hoefde Jeroen niet bij te betalen bij de kofferincheck. 2 kg te zwaar. Na wat gestruind te hebben over schiphol vertrekt het vliegtuig mooi op tijd. Na 6 uurtjes vliegen, zonder tussen stop, landen we na een relaxte vlucht op Banjul airport om 14:00. Buiten omarmt ons een deken van warmte ( zeker 30 graden).

16:00 uur We liggen aan het zwembad ....genieten!
Wat was het pffff pareltjes zweten bij aankomst. Nadat onze tassen en koffers op het dak van de bus waren gegooid, en de groep compleet was (16 personen)vertelt Abdul bij de begroeting alles over de reis.
Onderweg rijdend over de onverharde wegen, zien we de eerste beelden van West-Afrika;
De mannen gaan naar de kerk om te bidden,vrouwen wandelen voorbij met de boodschappen op hun hoofd, handelaren proberen hun waren te verkopen in hun stalletjes, terwijl hun ezels uitrusten in de zon. Een kudde met ossen steken over,verderop wandelen een paar geiten over de weg, ja dit is toch echte het beeld van Afrika.... inderdaad welkom in een andere wereld; De derde wereld!
Vlak voor het hotel maken we een stop om geld te wisselen, bij terugkomst hebben we een bus vol rijke mensen, met pakken geld! (Nou Edwin en Inez, wij voelen ons nu even zoals jullie ;) )

Nu bijkomen van de reis, we zijn best moe van alles.