bonjour bettina welcome to senegal - Reisverslag uit Tambacounda, Senegal van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu bonjour bettina welcome to senegal - Reisverslag uit Tambacounda, Senegal van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

bonjour bettina welcome to senegal

Door: jenb2002

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

05 November 2013 | Senegal, Tambacounda

dinsdag 5 november.
vandaag reizen we om 08:00 uuraf naar Senegal. Gambia word volledig omsloten door senegal.senegal is over het algemeen vlak.ze spreken de franse taal.
vanuit Georgetown rijden we via de zuidoever, langs basang en basse, waarna we de grens van Senegal om 11:30 passeren. in velingara bezoeken we een lokale markt.
ik ben er wel achter dat de dames er altijd zo mooi gekleed bij lopen.
we kopen boodschappen voor morgen, dan gaan we een familie bezoeken, en het is gebruikelijk om een gift te doen.
de families leven in eenvoudige rondavels; hutjes met rieten daken. hun inkomen komt van het boerenleven.
na het bezoek aan de markt, rijden we langs een katoen en bananenplantages. we zien vrouwen water op pompen bij de plaatselijke waterput. er rijden weinig auto's, maar des te meer fietsers en paard en wagens. de weg doet ons denken aan de wegen van zuid afrika, overal grote gaten, we moeten als slingerend van links naar rechts ons pad weten te vinden.
we zien een taxibus voorbij komen volledig volgepropt met mensen, zelfs aan de buitenkant hangen ze. (ze volgen hetzelfde pad als ons) wonderlijk dat ze er niet avanaf lazeren.
om 14.00 bereiken we ons hotel, relais de tamba.
na 200 km vallen we aan op de lunch. vandaag een 3 gangen maaltijd,( zelfde hap maar in 3 delen geserveerd)
mmmmmm en een gevuld zwembad, kamer met arirco, tv, wifi
en.....warm water!,, Wat en luxe na 3 camp dagen.
we genieten met volle teuge.... vanaf morgen is het weer "back to basic"
dus.... laten de avonturen weer even op zich wachten

• 05 November 2013 - 21:14

Tamira:

Ha Jeroen & Bettina,

Het is super om jullie verhalen te lezen....wat een belevenis...!!
    De wereld is daar wel even anders dan hier in het rijke Westen!!
    Veel plezier en geniet ik geniet van jullie verhalen.

Groetjes uit het natte Zennewijnen......xx

• 05 November 2013 - 23:37

Jenb2002:

Hey,
    Wanneer je door deze landen reist,
    Besef je destemeer, hoeveel geluk je hebt dat je in
    een andere wereld geboren bent.x