oh yeah, here comes the sun...... - Reisverslag uit Sere Kunda, Gambia van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu oh yeah, here comes the sun...... - Reisverslag uit Sere Kunda, Gambia van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

oh yeah, here comes the sun......

Door: jenb2002

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

13 November 2013 | Gambia, Sere Kunda

Zondag 10 november
Nadat jos en anja zich hadden verslapen, zaten we na een snel ontbijt toch op tijd in een nieuwe bus richting makasutu cultural forest.
We wandelen door het bos en bewonderen de mangrovebossen. Helaas staat het water te laag om hier doorheen te varen.
We bezoeken in het bos een medicijnman, die onze hand leest.....;
Het is bizar, maar wie ook geweest is vond het erg bijzonder, die oude man van 92 wist van iedereen totaal verschillende dingen te vertellen, die de juiste snaar raakte.
Bij anja zei hij oa; dat haar leven om haar kinderen draaide en hoe trots zij op hen is en dat die trots alleen nog maar grootser zou worden. ze is gezond en heeft een lang leven.
Ze kreeg een opdracht: couscous te kopen en dit voor kippen uit te strooien, zodat deze kippetjes het beste eruit zouden pikken, de symboliek hiervan; dat haar kinderen het beste uit hun leven kunnen halen.
Bij Bettina zegt hij dat haar kracht haar vrolijkheid is en dat haar ongeduldigheid met de jaren zou afnemen. Door haar goede baan zal ze nog heel veel reizen gaan maken.
Zij krijgt de boodschap om een zilveren armband te kopen voor bescherming. Ze word heel oud, net zoals de medicijnman.
Jeroen heeft van nature een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Mensen vertrouwen op hem. Hij ziet in de toekomst veel medewerkers onder hem werken.
Hij heeft een goede gezondheid en word ook erg oud.
Ook hij krijgt een boodschap mee; hij moet melk kopen en aan 3 meisjes geven, dit voor lang leven.

Bij de palmboerderij krijgen we een proeverij. Ze laten zien hoe ze in de bomen klimmen en ook wij doen een poging. Via een houtwerkmarkt wandelen we terug naar het restaurant.
Onze lunch word onderbroken door een bezoek van een groep bavianen. Toch weer bijzonder om deze beesten van dichtbij te zien en er ook tussen te kunnen staan.

Adul brengt ons veilig terug naar het sunset beach hotel.
We hebben hier een betere kamer als bij aankomst, maar het is niet strandhotelwaardig. Ondanks dat we meerdere malen aan abdul hebben gevraagd om een overboeking, hebben we hier geen respons meer op gekregen. Wij vinden dit wel jammer, want deze komende dagen hadden we na deze geweldige, mooie, primitieve expeditie toch graag in luxe afgesloten.
Alle overige hotels hier hebben namelijk wel die luxe, dus het is niet, dat ze dat in gambia niet kennen, sterker nog onderweg hebben we in betere hotels gezeten.
Maar goed, we nemen het hotel voor wat het is en we gaan er op onze manier iets moois van maken!
We hebben zon, zee, strand een zwembadje en genoeg betere restaurantjes in de buurt.

Na het afscheid van abdul (die verder een geweldige gids was), is het dan eindelijk echt relaxen aan het zwembad, zwemmen in de zee...heerlijk!!

Bij restaurant ali baba smaakte de pizza's en de botervis met friet ons fantastisch, zelf de sausjes waren om te smullen!

• 13 November 2013 - 15:32

Inez: