strand expeditie - Reisverslag uit Kololi, Gambia van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu strand expeditie - Reisverslag uit Kololi, Gambia van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

strand expeditie

Door: jenb2002

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

13 November 2013 | Gambia, Kololi

Maandag 11 november
Ondanks onze positieve instelling, startte onze ochtend helaas erg verfrissend met een koude douche.....maar we blijven positief!
Op naar de massage!
Om 13:00 nieuwe poging om alles op internet te plaatsen, eindelijk verbinding bij ons hotel....knippen, plakken, opslaan. ...stroom eraf, dus ook verbinding weg. Nu zijn we het zat!
het houd niet op, nu is er ook geen water, dus de wc doet het dan ook niet.
Op naar de buren; hotel komo beach. Lekkere lunch en internet en zelfs de pot zat lekker!

De rest van de dag heerlijk genoten van de zee, strand, luieren etc.

Dinsdag 12 november
We hebben gisterenavond heeeerlijk gegeten bij " african queen" in kololi.voor €10, 00 per persoon incl. Drank. De taxi bracht ons voor 400 dalasi (€8.00) heen en terug. op de terugweg zijn we nog een borrel gaan halen bij komo beach hotel. we treffen een en al gezelligheid aan en springen gelijk op de dansvloer. Het was super gezellig.

Bij het ontbijt sprak ik net piet, die hadden nog steeds geen water, erg lastig nu zijn vrouw anneke ook nog aan de "berry berry" is. Hij heeft snachts nog een emmertje moeten halen om de wc door te spoelen, wij hadden gelukkig inmiddels wel weer water.
We hoorde dat er verschillende van de groep nog verkast waren naar andere kamers, omdat de airco het niet deed of ze waren in een klein kamertje gezet naast de openbare toiletten.

In de avond na een lauwe douche was het weer supergezellig bij de african queen, marlies en jack waren ook mee. Hun zoon, die een paar maanden in gambia veblijft voor een project kwam ook fietsend
(30km) naar ons om mee eten. Hij vertelde velen verhalen, zo ook, dat wij het echte gambia eigenlijk niet eens gezien hebben, hij doelt op het harde werken van vooral de vrouwen in fabriekjes en hoe die uitgebuit worden.
Hij zit op een school waarvoor hij projecten doet en
met zijn medeleerlingen komt hij dus ook bij velen gambiaanse gezinnen thuis, zo ziet en hoort hij veel. Na het eten fietst hij terug en wij genieten bij komo beach weer van een mooie Afrikaanse show, met dansers en trommels.

• 21 November 2013 - 15:53

Nellie Keij:

Hee hallo globe trottertjes

Weer terug op de thuis basis, aparte vakantie weer gehad zo te lezen!
    Maar wel leuk om hem zo mee te mogen maken met al die verhalen....mooi hoor.
    Maar ook weer .....oost-west thuis best geloof ik.
    Allemaal wel premitief he?
    Maar goed weer een ervaring rijker!!!!!!
    Nu weer op naar de gezellige december maand,heeft toch ook weer wat.
    Nou als jullie weer een keer tijd hebben horen we dat wel,we zien er wel weer uit te komen (met een datum prikken) haha.
    Groetjes en dikke kus van ons. xxxxxxxxxjes