last night.............. - Reisverslag uit Kololi, Gambia van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu last night.............. - Reisverslag uit Kololi, Gambia van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

last night..............

Door: jenb2002

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

16 November 2013 | Gambia, Kololi

Woensdag 13 november
Lekker in de zee gedobberd en heerlijk er langs gewandeld en schelpen gevonden. Bettina zag nog een zeerog. Verderop zaten een groep gieren aan een vis te knabbelen. Je ziet die vogels in Gambia net zovaak als bij ons de merels.
Bij het zwembad verzorgde Paul, onze lieve ober, ons weer van de lekerste drankjes!
hij was nogal gek met ons, en dat merkte we toen hij ineens de dames verraste met een cadeau. Beide een prachtige ketting. Wat een schatje hè.
S'middags waren de dames wezen paardrijden langs de zee, terwijl de heren de branding bestormden met een board. De begeleiders van de paarden gooiden hun charmes weer in de strijd en de ene wilde wel zijn huis laten zien aan Bettina en vond de lach zo mooi van haar en uiteindelijk wilde hij wel cappuccino kindjes.....
S, avonds bij number one gegeten naast african queen, african queen was toch beter.
We zien dezelfde taferelen als in thailand, blanke mannen op leeftijd die jonge gabiaanse vrouwen verleiden, maar ook de gambiaanse mannen lopen hand in hand met veel te oude blanke dames.
de borrel doen we bij sunset waar we een paar van de groep weer treffen. Ook de zoon Janieck van Jack en Marlies was er weer.
Hij vertelde, dat in de disco juist alleen de mannen dansen en de dames langs de kant staan. Dat de mensen die gerelateerd zijn met werk in de toerisme/horeca gestudeerd hebben en goed verdienen.
Morgen gaat híj met zijn ouders naar een ziekenhuis kijken een van de stage adressen, een verblijf waar wij niet willen liggen. Dat vakantiegangers schone naalden meebrengen is zeker een goed plan, je heb geen zekerheid of ze daar namelijk schone gebruiken. Op het tijdstip dat ze gaan kijken is het schappelijk, in de ochtend schijnt het geen prettige ervaring te zijn.
We vroegen Janieck of hij wist aan wie we nog kleding konden doneren, hij wist wel mensen wie hij blij kon maken en hij vulde erbij aan dat medicijnen ook zeer welkom waren.

Donderdag 14 november
Bij het ontwaken de paracetamol, ors, diacuur, pleisters en kleding verzameld en meegegeven aan Janieck.
Na het ontbijt relaxen Jeroen en Anja op hun ligbedje, terwijl Jos en Bettina een lange strand wandeling maakten. Ze zagen nog een grote gestrande schildpad.
Het is weer genieten van zon, zee, strand mmmmm
We hoorde nog van iemand, dat ze een krab in de wc hadden. Alleen de gedachte al.

Nadat we nog een heerlijke massage genoten, en de zon was ondergegaan was het tijd om te douchen.
Na afscheid te hebben genomen van paul gingen we samen met Jack, Janieck en Marlies van ons laatste avondmaal genieten bij ali baba. Nadat het ons heerlijk gesmaakt had namen we nog een afzakkertje bij komo beach.
Helaas was het toen echt tijd om de laatste Gambia nacht in te gaan.