Bare Foot Way - Reisverslag uit Atherton, Australië van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu Bare Foot Way - Reisverslag uit Atherton, Australië van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

Bare Foot Way

Door: jenb

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

13 November 2014 | Australië, Atherton

Bare Foot
Woensdag 12 november 22:00 uur 31C°
Als we morgen geen spierpijn hebben dan weet ik het niet meer….
Vanochtend werden we door een vrolijk versierd busje opgehaald, Josh begroet ons met een omhelzing en onder de klanken van reggae muziek brengt hij ons om 07:30 uur richting het Eacham meer.
Tijdens de rit word iedereen met een vrolijke noot aan elkaar voorgesteld. Als Josh onze morning tea klaarzet, springen een aantal dudes via een boom in het kraakheldere meer ( including Jeroen). De vissen en schildpadden kijken toe hoe die gekken om hun heen zwemmen. ( ze zijn blij als de morning tea begint. (rust is weer weder gekeerd voor hun). We laten ons de warme chocomelk met scones,tim tams en fruit goed smaken terwijl we in het gras luierend opdrogen.
We vervolgen onze tocht naar de Dinner Falls. Via een bospad wandelen we tussen de tropische planten en bomen diep het tropische woud in. Mooie vlinders en vogels vliegen rond, de bijzondere geluiden van de bush gaan over in het geluid van een stromende beek. Ineens staan we voor een prachtige waterval. Het heldere water lonkt ons…. springen maar. Na een uur waterpret rijden we via een prachtig heuvellandschap naar een geweldige spot van Queensland, waar we al picknickend van onze lunch genieten. Het uitzicht is awsome.
Na onze volle buik, maken we opnieuw een duik bij de Millaa Millaa falls, weer een ander prachtig plaatje. Waar we weeeeeer veel lol hebben. (kan er niks anders van maken)
Als onderbreking maken we een tussen stop bij een kaas boerderij, waar we van alles mogen proeven. Heerlijke kaas,chutneys,yoghurt producten, ennn ijs mmmmm!!!
In het volgende woud hebben we een beste klim langs weer tropische verrassingen, prachtige vlinders, vogels en een lizard begroeten ons. En dan….. de Josephine falls, nou de kers op de taart kunnen wij wel zeggen, in een woord AMAZING!
Via grote stenen klauteren we naar de beek, waarna wij met de gehele groep na een lastige klim en veel hilariteit langs een natuurlijke glijbaan van de waterval afglijden. Na 1,5 uur pret is het feest dan toch echt afgelopen en rijden we met vrolijke muziek en een prachtige zonsondergang helaas weer terug naar Cairns.
We laten ons bij de supermarkt afzetten, zodat we ons laatste avondmaal voor Cairns kunnen inslaan. Bij het publieke zwembad/park slingeren we de barbecue aan en sluiten de avond in Aussie stijl af. Ons zelfgemaakte broodje worst smaakt extra lekker na zo’n dag.
Bij The Coffee Club pakken we ons laatste bakkie koffie en dan gaan we toch echt de laatste nacht van cairns in.
We vliegen morgen naar Darwin, waar we de komende dagen op Camp safari zijn, jullie horen daarna weer van ons.
See you later…