Hello Henri and Eva - Reisverslag uit South Melbourne, Australië van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu Hello Henri and Eva - Reisverslag uit South Melbourne, Australië van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

Hello Henri and Eva

Door: jenb

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

26 November 2014 | Australië, South Melbourne

Hello Henry and Eva

Maandag 24-11-2014

Op het regenachtige vliegveld van Melbourne worden we met een warme omhelzing begroet door Henry. Al babbelend rijd hij met zijn rode Subaru richting ons Hotel Albany. Trots op zijn stad, waar het geweldig is om te wonen, toont hij ons via een omweg bijzondere spots; zoals galeries, theaters, het centrum, het sportterrein van cricket, tennis, soccer, football en zwemmen.
Na inchecken, lunchen we met z’n drietjes in de buurt van de Botanische tuinen. Helaas blijf het weer treurig. (echt Nederlands weer), dan is 20 graden toch ineens koud (16 graden minder) brbr.
Nadat Henry ons bij het hotel heeft afgezet, proberen we weer eens het internet (de verbindingen blijven hier lastig). De andere beproeving van de dag viel ons ook niet mee, na 3 trams begrepen wij eindelijk iets van het systeem. Erin, eruit, weer erin, toch weer eruit…….Na een snelle blik over Federation square hebben we genoeg informatie om morgen deze “trip”opnieuw te maken.
Henry wacht ons om 18:30 uur voor de deur alweer op. Hij verrast ons met een diner bij de Kooyong Lawn Tennis Club. Een bijzondere locatie, alleen toegankelijk voor leden, Eva ontmoeten we daar. Na een kleine rondleiding genieten we van een heerlijke maaltijd en super gezellige tafelgasten. Met een volle buik nemen we afscheid van Eva en laat Henry ons nog meer van het bijzondere complex zien.
Henry en Eva ziin samen inmiddels meer dan 108 jaar lid van deze club, om lid te worden van deze club heb je wel wat geduld nodig. De huidige wachtlijst is 8 jaar
Kooyong Lawn Tennis Club is de allereerste thuis haven van de Australian Open en vanaf 1988 vind hier nog altijd het pre-tournament plaats. Grote namen hebben hier een overwinning behaald, M. Chang, A. Roddick, R. Federrer, en ook E. Dulzig (Eva)
Het stadion wat bij dit immense complex hoort, bied plaats aan 15.000 toeschouwers en wordt ook nog wel eens gebruikt voor concerten, zo speelde zelfs de rolling stones er eens….
Wij voelen ons zeer vereerd en bijzonder om dit van nabij met hen te mogen delen. Henry en Eva, nogmaals hartelijk bedankt voor jullie gastvrijheid!

Dinsdag 25-11-2014.

Na de bijzonder warme en relaxte ontmoeting met melbourne, is het vandaag weer vroeg opstaan voor een dagtrip. Colin, onze gids, showt ons tweetjes, samen met 44 andere mensen een prachtig deel van Victoria. Een bijzondere trip, (had Henry nog even voor ons geregeld) die langs prachtige plaatjes ons naar de 12 apostelen brengt. Onderweg is het landschap zeer afwisselend; boomgaarden met olijven, thee en druiven, Heuvels, grasvlakte, Rainforest, de zee rotsen etc. etc. De dieren die we zoal tegen komen zijn, koeien, geiten, kangaroos en…….wilde Koala’s
Bij de 12 apostelen maken we een adembenemende helikoptervlucht, boven dit prachtige en indrukwekkende natuurwonder. Deze indrukwekkende zandsteen formaties steken meer dan 45 meter boven de zee uit. De spectaculaire vormen zijn het resultaat van erosie, die 20.000 jaar geleden al is begonnen. De stops in schilderachtige dorpjes als; Apollo bay, Loch ard Gorge en Port Campbell complementeren de leuke tocht.
Rond 20;30uur zitten wij bij het hippe Italiaanse restaurant “the Blue Train” , in Melbourne na te genieten van een zeer bijzondere ervaring. We zien in het winkelcentrum een publieke bioscoop, hilarisch om te zien; een groot scherm met allemaal strand stoelen ervoor.
Via de liefdes brug wandelen we terug naar ons hotel, ook wij laten uiteraard een slot achter voor ons liefdesgeluk!!

Woensdag 26-11-2014.

UITGESLAPEN!! Haha om 9:00 uur zitten we aan ons ontbijt. Vanwege het mindere weer hebben we (mede op advies van Henry) ons vluchtschema aangepast naar een eerdere vlucht op de dag. Na het uitchecken bezoeken we in de National Victoria Gallery een expositie over het werk van Jean Paul Gaultier, heel bijzonder wat een fantastische creaties! Na ruim een uur verbaasd te hebben rond gelopen! Snelle we ons naar het vliegveld voor de terug reis naar Sydney
Melbourne was een aanvullende en bijzondere ervaring die we zeker niet mochten missen.

• 26 November 2014 - 19:18

Miranda:

Het schiet alweer op voor jullie. Alvast een hele goede terugreis!