Selamat Datang - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu Selamat Datang - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

Selamat Datang

Door: jenb2002

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

10 November 2015 | Indonesië, Sanur

Selamat Datang.
Zondag 8-11-2015
Na een lange relaxte vlucht van 19 uur, zetten we voet op het drukke vliegveld van Bali.
Als de deur open gaat, ruiken we Indonesië direct en buiten omhelst ons een warme deken van 35 gr. Wanneer we door de hostess worden begroet verteld zij direct dat het wat warmer aanvoelt door de vulkaan, we ruiken niks, zien niks, dit is eigenlijk het enigste wat je er hier nu nog van merkt.

Ze brengt ons door het drukke verkeer met vele brommers, scooters en auto, door straten met prachtige maar ook bouwvallige huizen, tempels en winkels. De cultuur shock is niet minder groot als 7 jaar geleden. Na 20 min. rijden arriveren we op een paradijselijke locatie die je alle drukte doet vergeten.
Segara village, een oase van rust, strand, mooie beelden, de tuin,”boomhutten”…..alles is zo mooi, we kijken onze ogen uit.
We koelen af in het warme zwembad waar we even alle indrukken op ons laten inwerken.
Het heerlijke diner (saté) nuttigen we aan het strand, we sluiten de eerste avond is de Jacuzzi Bar met een tropische cocktail. Rond 22.00 uur wandelen we terug naar onze boomhut, we vallen in slaap op een heerlijk luxe bed.

Maandag 9-11-2015
6.15 uur. Na goede nachtrust zijn Edwin en Bettina alweer op pad. Terwijl Jeroen en Inez nog heerlijk liggen te dromen.
De dagelijkse Balinese rituelen, brengen Edwin al vroeg tot leven. Vol enthousiasme wandelt hij met Bettina langs de Warungs waar iedereen zijn dag met plezier begint. De plaatselijke vissers trekken toch wel de meeste aandacht, hij kan niet wachten op z’n eigen vistrip later deze week. Bij elk stalletje bespreken de 2 Ome Ruud, wat zou het geweldig vinden hier. Na het ontbijt krijgt ook Inez de ontdekkingskriebels. Zoals verwacht……. De uitrustdag vliegt van tafel.

Eerst plonzen we nog even in de pool,
Onze eerste onderhandelingen van deze reis beginnen bij Wiba, met hem vertrekken we voor onze eerste trip naar Tannah Loth (watertempel) . Na wat kleine dorpjes bezoeken we een zilversmederij, nee, nee, we hebben hier nog niks gekocht!!! We doen een proeverij bij Ubud Sari, hier krijg je Luwakkoffie, een Luwak is zo gezegd een mix van kat en otter.
Deze Luwak selecteerd de juiste koffiebes, eet deze op en poept hem vervolgens weer uit ,dit geeft de boon een specifieke smaak, verdere bewerking gebeurd handmatig. Dit alles zorgt ervoor dat Luwak koffie tot de 10 duurste koffiesoorten ter wereld hoort.
Na de proeverij van verschillende koffie en theesoorten, strijken we neer bij geweldige rijstvelden. Hier nuttigen we een lekker Balinese lunch. De saté, soto ayam en crispy duck smaakte fantastisch.
We vervolgen onze weg langs het dagelijkse leven van Bali. In Ubud stoppen we bij de apentempel, we zijn een zeer geziene gast, honderden apen komen ons geïnteresseerd bekijken. ;)
Na een wandelingetje door het regenwoud, tuffen we door alle auto’s, scooters, motoren richting Tannah Loth. Na de inzegening,met water en rijst op het voorhoofd, mogen we de eerste treden betreden van deze bijzondere tempel in de zee, die alleen bij eb te bereiken is.
Ook de terugweg door het centrum van Denpasar verloopt chaotisch, maar onze chauffeur zet ons netjes af bij het hotel, waar we gelijk weer even een afkoelend plonsje doen.
Om 20.00 uur worden we door de klanken van Gamelanmuziek uitgenodigd voor een avond Balinese style, met muziek, dans en uiteraard lekker eten.
Na “teveel” wijn en toch wel lichtelijk vermoeid gaat bij Bettina het lichtje uit, Edwin, Inez en Jeroen nemen nog een afzakkertje op de veranda onder de boomhut.
Sweet dreams.

• 10 November 2015 - 12:57

Leo:

Zo te lezen is het fantastisch. In Nederland vooral nat en niet koud.
    Doet je wel verlangen naar een lange vakantie.

Veel plezier !
    Ook namens Tineke,
    Leo

• 10 November 2015 - 16:52

Nel Rijnders:

Wij zijn een beetje(?) jaloers op jullie. Maar geniet er van lekker smullen.

• 10 November 2015 - 21:34

Gerlinda:

Jaaa gevonden ...Ooooo ..wat lijkt t me heerlijk ...geniet er dubbel van voor je t weet is de vakantie voorbij en dan is t wennen aan dit koude kikker landje ....Kussies xx

• 14 November 2015 - 18:05

Francien Janssen:

Hoi Bettina en Jeroen,
    Wat leuk jullie verslag weer te lezen jullie genieten er weer enorm van....
    we wensen jullie nog een fantastische vakantie toe en ik hoor het wel weer hoe goed jullie het hebben gehad .......Veel plezier Groetjes van Ben en Francien Janssen