Plan Plan, Adeng Adeng - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu Plan Plan, Adeng Adeng - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

Plan Plan, Adeng Adeng

Door: jenb2002

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

15 November 2015 | Indonesië, Sanur

Dinsdag 10 november 4.30 uur

Bettina is wakker, en start de ochtend met een geweldige zonsopkomst lang het strand
Edwin is tegen 5.30 uur ook van de partij. Samen wandelen ze langs het strand naar de plaatselijke markt, een hal gevuld met groenten, vis, vlees, kruiden en offer items. Een kleurrijk plaatje wat uitnodigt te kopen. Verrassend schoon en opgeruimd in vergelijking van eerdere bevindingen in landen.
Nadat iedereen weer bij de wereld is, gaan we fietsen langs het strand, een heerlijke tocht, links de zee, rechts de stalletjes, cafeetjes en restaurantjes. Bij de pitstop nemen we een frisse juice, mix van banaan en dragonfruit.( Een mooi paars gifkleurtje)
We zien de locals hun ochtend rituele weer uitvoeren, schoonmaken, vissen, winkeltjes vullen. Bij terug komst even luieren op het strand. De zee is eb, dus behoorlijk teruggetrokken. Lekker struinen op het blote rif. Het interessante leven van de zee. Zilverreigers en de vissers jagen op DE vangst van de dag.
Voor de avond hebben we van andere gasten een leuke tip gekregen, na de lokale markt aan de rechterzijde bevind zich een super leuke Warung, The Little bird. Op dinsdag en vrijdag is er acoustic live muziek, treffen wij het ff, het is dinsdag!!!
Buiten staat een “wachtbankje” al snel is er voor ons een plaatsje. Ed helemaal in zijn sas, echte Indonesische gerechten sieren de kaart, mmmm smullen maar! 2x hoofdgerecht, lekkere cocktail Als toetje nemen we 2 “balletjes Jus” espresso met een bol ijs. Na het eten blijven we nog even hangen om met een wijntje te genieten van de muziek. Oeffff afrekenen….700.000,- (48 eurries)
Overigens is het een veldslag om, de massagesalon om de hoek van het hotel te bereiken……
De vlooien ( de verkoopsters van de winkeltjes) bespringen ons zodra onze neus de hoek om wijst,
Sir/lady, will you come to my shop, please…..

Woensdag 11-11-2015

Na het ontbijt vertrekken we richting Surya watersports.
Uncle Eddy (lijkt op murphy) en de bootsman Ardy wachten ons op. Gelukkig is het een beetje bewolkt als we met de speedboot de zee opgaan voor een spannende vistrip. Vele vissersbootjes liggen aan de kust, de zee lijkt lekker rustig maar…….op volle zee klapt hij behoorlijk rond onze boot.
Na een wat onrustige nacht met regen en onweer, weinig slaap ( misschien toch een jetleg) werkt het een beetje averechts. Bettina begint langzaam wat witjes rond de neus te worden, gelukkig trekt het later wat bij en worden de vissen niet “gevoerd”!! Ook jeroen gaat maar ff op de wind staan, toch wat draaierig in het buikje maar ook hier liep het goed af. Verder goed uitzicht en genieten van de opkomende warmte.
De lijnen gaan uit en rustig varen we verder, het duurt niet lang of………. Jaaaaaa beet,
Edwin haast zich naar de hengel, en haalt de 1e tonijn binnen, geen meterwerk, maar toch een behoorlijk maatje. Niet al te lang erna is het weer raak, deze is voor Jeroen, en ja hoor…2e tonijn van de dag, ook weer een leuk maatje. Na deze catch of the day, varen we verder naar een soort inham/strandje. Een waar bounty eiland voor een snorkelstop, wat een geweldige ervaring, prachtige vissen we wanen ons in het aquarium van burgers zoo!!!
Na deze heerlijke verfrissing beginnen we aan onze terugvaart, de lijnen gaan weet uit.
Na een korte tijd hebben we weer beet, Edwin grijpt de hengel, oeiiii dit is een zware jonge!!! De riem gaat om, en het binnenhalen kan beginnen, helaas …..door een golf krijt Ed een zwieper en voor het bereiken van de boot….. we loosing the fish!! K*#$@!*&
Bijna aan het eind van de trip, weer raak, een laatste kans maar, ook deze big guy is ons te slim af en verliezen we in de strijd van het binnenhalen. 2 tonijnen toch nog een leuke vangst.
De 2 vissen geven we aan “tante lien”en “tante tiny”, de guest relationmanagers va het hotel die al aardig wat dingetjes voor ons geregeld hebben, ze zijn er erg blij mee! Na een plonsje in het zwembad nemen we maar weer en lekker massage ( 1,5 uur) wat weer erg vervelend is.
Nadat we “de vlooien”weer zijn kwijt geraakt, gaan we weer lekker eten en moe maar voldaan naar bed

• 15 November 2015 - 10:07

Sia Schrale:

Wat genieten wij van jullie mooie verhalen en belevenissen.
    Zo laat je ons ook heerlijk mee genieten.
    Wij wensen jullie nog een hele fijne tijd met z'n viertjes.
    Mart en Sia