visje visje in het water - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu visje visje in het water - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

visje visje in het water

Door: jenb2002

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

17 November 2015 | Indonesië, Sanur

Zondag 15-11-2015
Jeroen en Edwin worden om 8.30u opgehaald, zij gaan samen duiken.
De pick up voor de dames staat voor 14.00u, zij gaan naar de dolfijnen.
In de ochtend relaxen Bettina en Inez bij hun privé zwembad, de zee, het strand en uiteraard ontbreekt een bezoekje aan de winkeltjes, stalletjes en de bazaar niet. Ondertussen varen Jeroen en Edwin richting Lembogan, hier gaan zij te water voor hun eerste duik van de dag, voor Ed is dit z’n allereerste duik, na wat kleine onhandigheden heeft hij het al snel onder de knie en voor ze het weten zijn ze zo een meter of 7 down under, vele kleurrijke vissen en koraal is er te zien, het is geweldig. Na de lunch brengt de boot hen richting Nusa Penida, hier volgt de 2e duik, doordat ze net al aardig zijn in gezwommen is Ed al vertrokken voor Jeroen het water raakt!!!
Ook hier is weer van alles te zien, gelukkig heeft de boot hen een stuk verder afgezet zodat ze op de stroming mee kunnen deinen. Het is een geweldig mooie ervaring, Edwin heeft gelijk een nieuwe hobby!!!
Rond 13.30 zijn ze weer terug in het hotel, net op tijd om de dames uit te zwaaien.
Om 15.00 uur wachten de dolfijnen Marco en Ricky martin de dames op, na wat kleine instructie doen ze de leukste truckjes, draaien als een ballerina, stokje springen, knuffelen, kussen, special massage het is zooooo bijzonder.
Als kers op de taart heeft Bali dolphins nog een leuke verrassing, zwemen met rogge. Wat een hilarische toestanden. Het was geglibber, aaien, gillen, slappe lach, ze deden het gewoon in de broek.
Wat een prachtige beesten, maar 11 stuks van minimaal 1 meter, pfffff
Na genietend van een geweldige, hilarische en avontuurlijke dag, vol adrenaline, relaxen we op de loungebanken met hapjes en drankjes, overmand door geluk blikken we terug op een geweldige reis samen.

Maandag 16-11-2015
Het ontbijt was vandaag in buffetvorm, normaal hebben we een vast ontbijtmenu, waar hier door ander gasten al vele worden over zijn vuil gemaakt. Tja, de prijs moet ergens vandaan komen. (Gelukkig hebben wij tante Tiny, thanks)
Vandaag houden we een luierdag, relaxen in en bij het zwembad, 13.30 maar weer een massage heeeel vervelend.
S’middags hebben we wel nog een ontmoeting met de dame van Corendon, we hebben kunnen regelen dat we in dit hotel kunnen/mogen blijven. Dit scheelt ons een keer inpakken en hebben dus een volle dag extra in dit geweldige hotel. We zullen nu vanuit hier naar het vliegveld gaan voor onze terugreis op woensdag. We besluiten een taxi te nemen i.p.v. de servicebus, zo kunnen we mooi de drukte voor zijn.
Om 16.00u staat onze privéchauffeur Oky ons weer op te wachten, we gaan naar Jimbaran, een klein vissersdorpje waar langs het strand de vis van de dag wordt geserveerd bij zonsondergang. Onder het genot van de balinese dans, muziekanten, drankje genieten we van 3 grote schalen met KING PRAWNS ( garnalen). Het is waarschijnlijk onze duurste diner van hier, maar wel heerlijk en romantisch.( ruim 150 euries met 4 pers)
Ed heeft het wel een beetje gehad vandaag en ligt om 21.00u in de mand, de rest speelt nog een spelletje. Rond 22.15u raakt Inez oververhit en neemt nog een plonsje. Jeroen en Bettina kruipen ook hun bedje in.

• 18 November 2015 - 03:09

Henri:

Sounds like you had a great time.