Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

Tortuguero

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

02 November 2016 | Costa Rica, Tortuguero

Tortuguero
Dinsdag 1-11-2016
2:00, 04:00, 04:30, 04:50, ja nog steeds zijn we van slag. Om 05:00 douchen, koffer inpakken, uitchecken en nog even om 06:00 ontbijten. (gelukkig brood met kaas, soort rijstepap, yoghurt mmmmm)
Om 06:00 komt Migual ons ophalen met een luxe bus. Bij de bus worden we begroet door George onze gids, waar we gelijk een super klik mee hebben. De naam “Jeroen” is te lastig voor hem dus het word natuurlijk weer ”James” En zoals iedereen Jeroen kent, vraagt hij van alles over het land, cultuur, politiek etc.
De bustocht brengt ons vandaag naar Guapiles waar we een extra ontbijt om 08:00 hebben. Nadat de groep compleet is vertrekken we verder met de bus voor een rit van 1,5 uur naar de haven waar we een boottocht maken naar onze eindbestemming van deze dag ; Tortuguero.
De bus rijd door de bergen die vandaag helder zijn en een prachtig uitzicht hebben. We zien koffieplantages, rijden door dorpjes,en mooie landschappen die langzaam veranderen in het groene regenwoud. Grote varens, palmbomen, joekels van bladeren, bamboe, heel veel groen. Bij een bananenplantage moeten we even stoppen, want de bananen worden over de weg getransporteerd door een soort kabelbaan. Als ze aan de overkant zijn word de brug weer opgehaald (net zoiets als bij ons als: de brug open/brug dicht bij de bootjes). We zien een grote zwerm vogels vliegen, deze maken net zo’n winter trek als bij ons de ganzen, alleen dit zijn van die grote Amerikaanse roofvogels.
Onze boottocht gaat door het prachtige regenwoud/mangrove, rustig kabbelen we langzaam voorruit, maar op het grotere stuk gaat de captain los. De golven spatten enorm op en als een snelle motormuis verplaatsen wij ons razendsnel over dit waterparadijs.
Om 12:15 arriveren we bij het hotelcomplex Pachira lodge en worden we ontvangen bij het zwembad met een welkomstcocktail. Salut.
Terwijl de koffers worden uitgeladen, genieten wij van een warme lunch; soort shoarma, aardappelpuree, vis, rijst, soort courgette, salades etc., in het restaurant buiten aan het water.
Ons houten huisje staat midden in het regenwoud, de kolibrie en de toekan spotten we als we op de veranda zitten in onze schommelstoel, we horen allerlei tropische geluiden. Zien de mooiste vlinders fladderen. Pure ontspanning….Back to Nature.
Om 14:30 maken we ons op voor nog een boottocht de bush bush in om de mooiste dieren te spotten. Met een soort fluisterboot kabbelen we over het rustige water. Velen vogels, leguanen, reptielen, zelfs een …..( ff 1 regel overslaan Titsia)
Een slang dus,
maar ook een kaaiman, een hele grote dino leguaan, geweldig. Het regenwoud is zo bijzonder mooi. In de verte zien we verschillende soorten apen hoog in de bomen aan takken eten, en op het laatst zien we op het hoogste puntje van een boom de: hoi hoi…: Luiaard.
Op de terugweg vliegen de witte kraanvogels met ons mee. Het lijkt net of ze ons uitzwaaien.
Na een verfrissende douche en een dutje in een hangmat, schuiven we om 19:00 aan tafel voor het diner. Ik denk dat we vanavond heerlijk zullen dromen over de nu al geweldige belevenissen.
Zoals jullie begrijpen zitten we nu in de middle of nowhere….internetverbinding goes with the flow.
Dus…..zou kunnen zijn dat we een paar dagen minder online kunnen zijn.
Ach ja…Pura Vida

• 03 November 2016 - 08:17

Nelĺie Keij:

Hoi hoi,
    Goedemorgen luitjës,wat een geweldige reis weer.
    En Bettina wat schrijf je weer leuk!
    Weer net of we zelf mee reizen (alleen in ons dromen)hihi.
    Maar wat genieten jullie weer,heel leuk en weer een grote " schat" ervaring!!!!
    EN zoals altijd blijft JAMES nieuwsgierig!!!!!
    MAar doe hem de groetjes en genieten jullie maar verder.
    XXxxxx

• 03 November 2016 - 10:39

Hetty:

Echt weer zo'n reis voor jullie. Van alles proeven en overal op af gaan. Onze globetrotters.
    Geniet ervan.