Driving day - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu Driving day - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

Driving day

Door: jenb2002

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

05 November 2016 | Costa Rica, Fortuna

Zaterdag 5-11-2016
05:45 toch weer vroeg wakker, later naar bed help dus niet.
Om 8:30 zitten we in ons autootje op weg naar de volgende locatie; Arenal Volcano Inn.
Als we net het dorp uit zijn besluiten we te stoppen bij een snake garden. Het zier er gesloten uit, maar de deur is wel open. We wagen het erop en gelijk binnen in een vlindertuin. De prachtigste vlinders fladderen om ons heen. Kleintjes, maar ook hele grote. De paden zijn goed begaanbaar…;)
De volgende deur brengt ons op een buitenplaatsje waar we schildpadden, kaaimannen, leguanen en natuurlijk de slangen in allerlei formaten en kleuren bewonderen. Toch fijn dat die laatste achter glas zitten. Overal staan prachtige planten en bloemen waartussen ook nog kleine kikkertjes verscholen zitten. Na een klein half uurtje zijn we rond. Bij de uitgang zien we dat de “kassa” inmiddels open is gegaan. Uit beleefdheid vragen we wat we moeten betalen, aangezien er nergens de entreeprijs vermeld staat. Wat denk je; wil ze ons ook nog afzetten voor 35 dollar, ja daaag, we leggen wat geld neer, waar ze uiteindelijk mee akkoord gaat. Wegwezen!!!!!
Als 2e stop besluiten we af te slaan om naar een waterval te gaan kijken…. Dit pakt iets anders uit, 3 kwartier door de bergen, langs een prachtig landschap vol met lussen waar Bettina zo dol op is. We zien ananasplantages, Aloë Vera plantages, palmplantages, riviertjes, dorpjes etc. Uiteindelijk zoeken we een parkeerplekje om de bewuste waterval te fotograferen, maar wat blijkt, het is een National Parc, waar we entree voor mogen betalen en zeker 2,5 uur rond kunnen lopen in de wildlife om 5 geweldige watervallen te bezoeken en ook nog allerlei dieren te spotten. Nou dit parc La Paz Waterfall garden was in woord: Amazing. Apen, kolibries, papegaaien, toekans, en nog meer vlinders en kikkers.
Na nog een heerlijke lunch rijden we verder naar Arenal. Onderweg worden we nog bijna aangevallen door een white nose caoti. Om half 4 zitten we in de warme jacuzzi lekker nagenietend te bubbelen van weer een bijzondere dag.
Ons prachtige nieuwe huisje heeft vanuit ons bed een panoramisch uitzicht op de vulkaan. Door de bewolking, niet geheel zichtbaar, maar wie weet komt hij morgen vroeg te voorschijn als we ontwaken.
Na een heerlijk diner met als toetje een chocolade “bom”( 2 bollen ijs met chocolade saus+ een tasje van pizzadeeg gevuld met pure chocolade en amandelen uit de oven) , ploffen we voldaan op ons bedje en als snel vallen we vroeg in slaap.

• 08 November 2016 - 16:43

Mart En Sia:

Wat genieten we altijd van jullie reisverslagen, maar nu helemaal. Het is allemaal zo herkenbaar.
    Costa Rica is een prachtig land! Bedankt, dat wij nogmaals op deze manier ervan mogen genieten.
    Jullie nog een hele mooie tijd toegwenst en succes met de mooie verhalen.