Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: jenb

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

24 November 2014 | Australië, Sydney

Sydney.

Zaterdag 22 november 2014,

Na een vluchtje van 2,5 uur en wederom een aanpassing van tijd, zijn we rond 18:15 in ons centraal gelegen Hotel Park Regis. Een mooie, schone en moderne kamer wacht ons uitnodigend op. ( goed geregeld Erik!!)
(Al had het wel even geduurd voordat we van de Airport, het centrum hadden bereikt. De Australische NS had “zoals gewoonlijk wanneer wij reizen” een heel werkschema voor dit weekend; het grootste gedeelte van het traject dat we komende dagen wilden bereizen lag op z’n gat voor onderhoud, dus…, eerste deel met de bus (overigens gratis) en het laatste stukje (1 halte) met de “train”).
Na een verfrissende douche, vertrekken we tegen 20.00 uur richting de Sydney Tower. Een toren in het midden van de stad op nog geen 2 minuten lopen. Vanaf ons tafeltje aan het raam hebben we op 240 meter hoogte een fantastisch uitzicht over de stad en tijdens ons voortreffelijk diner draaien we een aantal keren 360 graden, zodat we alles goed kunnen zien. Als verassing krijgen we ook nog een vuurwerkshow te zien (die overigens elke zaterdagavond wordt afgestoken) . We kunnen ons voorstellen, dat de mensen hier op oudejaarsdag al 24 uur van te voren verzamelen voor een perfecte spot!!!!
zondag 23 november 2014.
Na een ontbijt bij de inmiddels bekende Coffee Club, wacht onze gids van “FreeTours”ons om 10:30 uur op in het Hide Park. Ze is een Sydneynees of sydneyse ? anyway….. Ze gids ons in 2,5 uur door het prachtige Sydney en verteld honderd uit over de historie van de stad. Het is een fantastische tocht langs alle markante punten van deze bijzondere metropool. (St Mary’s Cathedral, Rocks, Operahouse, Harbour bridge, Circular Quay, Botanish Garden, Sydney Tower,…etc, etc)
Na deze bijzondere wandeltocht, eten we even iets in “de Rock” (het oude Sydney, waar alles vroeger is begonnen), na de heerlijke pannenkoeken, slenteren we nog even langs de Toeristen markt, Bettina kan haar hard weer ophalen tussen de leuke snuisterijen.
Vandaar vertrekken we richting Operahouse voor een close up bezoekje, het blijft een imposant stukje architectuur. Onderweg passeren we de Sydney Dance Academy, en de vele spots waar delen van deze serie (momenteel op de ned.tv te zien) zijn opgenomen.
Aansluitend nemen we de Ferrie, ( watertaxi) die ons naar een andere baai in van de stad brengt, een leuk tochtje door de haven van Sydney met fenomenaal uitzicht op de Harbour bridge en Operahouse. Rond 16.00 uur loungen we met een lekker glaasje wijn in het zonnige Darling harbour. Onderweg terug naar ons hotel lopen we door Queen Victoria Market, een geweldig winkelcentrum met alle grote merken en tapijt op de vloer, ook hier begint de kerstsfeer al te groeien, toch nog steeds een raar idee, kerstmuziek (I’m dreaming of an white Christmas) op de achtergrond, terwijl wij in de korte broek lopen bij 36 graden!! ;)
Na even te hebben gerelaxt, vertrekken we weer richting Circular Quay. Vanaf de ferrie is het avondbeeld verrassend prachtig, wederom een spectaculair gezicht nu alles verlicht is. Bij aankomst in Darling Harbour strijken we neer bij een leuk restaurantje “Olivio”. Redelijk moe van alle indrukken en vol van een heerlijk diner stappen we de lift in naar de 13e etage. Morgen wacht om 6.00 uur weer de wekker, voor de vlucht naar Melbourne, Henry and Eva here we come!!!

• 24 November 2014 - 11:08

Hetty:

Jammer van het weer, maar Jeroen kennende tovert hij wel een nieuw tripje uit zijn hoed. Nog een paar mooie dagen voor de boeg. Tot vrijdag.

• 25 November 2014 - 20:25

Miranda:

Mooie foto's! Fenne wil weten of jullie foto's van kangoeroes hebben.

• 26 November 2014 - 07:28

Bettina:

Jawel wat, maar niet veel fotos ervan, ze zijn net zo snel als hertjes en konijntjes, maar we houden ook nog een paar foto's nog als verrassing....(stuk of 1000)