Bumpi road - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu Bumpi road - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

Bumpi road

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

09 November 2016 | Costa Rica, Monteverde

Woensdag 9-11-2016
Met een bakje koffie in de hangmat genieten we van de vrolijke kanaries in de ochtend glorie. De boer op zijn paard komt weer met zijn koeien voorbij. Het is heerlijk zonnig als we na het ontbijt nog een keer naar de Hotsprings rijden. Nog 1x relaxen in de heerlijke hete baden en natuurlijk smeren we ons ook weer in met modder. Na opdrogen en een verfrissende plons in de rivier, gaat onze tocht helaas weer verder naar een volgende locatie.
Via de snelweg en allerlei andere wegen rijden we weer langs de suikerrietvelden, palmbomen, dorpjes, begraafplaatsen, velen scholen etc. In ieder dorpje worden we begroeten door de “hangjongeren”; een teckel, een golden retriever, een labrador, een boxer, noem ze maar op je ziet ze overal….
Halverwege maken we stop bij een barbecue restaurant waar we van een goeie hamburger genieten. Voordat we weer in de autostappen nemen we eerst nog afscheid van de “huis leguaan”.
En dan gaat onze rit pas echt beginnen… we slaan af naar een ONVERHARDE weg……. Vreselijk… We houden van avontuur, maar dit gaat wel heel ver……een uur lang over een route van zeker 20 km over hobbelpaden, langs de ravijnen, net Parijs Dakar, we zijn benieuwd of de rit de moeite waard is naar Hotel El Establo in Santa Elena. Bij aankomst voelen we ons net een milkshake.
Het hotel is een groot complex tussen de mooie bergen en mysterieuze nevelwouden, het is prachtig om te zien, ruime kamers en netjes, zelfs een bad, maar toch…..
Morgen rijden we door naar Miramar voor de Ziplinetour, we hebben besloten om daar een hotel te boeken, zodat we deze autorit niet nog 3x moeten maken, we checken hier dus een dagje eerder uit.
Tijdens happy our nemen we een cocktail. Terwijl het zonnetje achter de bergen verdwijnt. S’avonds eten we in stijl bij Laggus, het chique restaurant van het Hotel.