Corcovado National Parc - Reisverslag uit Drake Bay, Costa Rica van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu Corcovado National Parc - Reisverslag uit Drake Bay, Costa Rica van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

Corcovado National Parc

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

15 November 2016 | Costa Rica, Drake Bay

Dinsdag 15-11-2016
05:30 uur ons wekkertje loopt weer af, flinke buien horen we op ons dak vallen, wat word het vandaag, zal de trip doorgaan? Jawel na het ontbijt lopen we weer naar het strand, waar we met de blote voeten weer door de zee banjeren om aan boord van de boot te komen. “Zon” en velen regenbuien wisselen elkaar af tijdens deze vaart, uiteindelijk arriveren we na een trip van meer dan een uur in Corcovado National Parc. Habier onze gids neemt ons samen 4 Duitsers mee in zijn bijzondere wereld van dit prachtige natuurlandschap. Eerst wandelen we langs het strand op zoek naar Tapir, die we niet kunnen vinden. We zien kleine krabbetje op hun rug schelpjes slepen, zodat ze daarin voor gevaar kunnen schuilen. En dan spot Bettina een White-nosed Coati. We lopen verder en dan zien we aan de overkant een krokodil. De gids word enthousiast als Bettina vraagt wat voor vogel er bij het water zit, blijkt een speciale valk te zijn, die hij normaal daar niet zo snel spot en die bij de bedreigde diersoort hoort. Helaas krijgt hij hem niet op de foto, want het beest vliegt weg. Voordat we de bush in duiken zien we nog 2 witte reigers. Terwijl we wachten op de gids, zien we zelf nog een rode eekhoorn van boom naar boom springen. Al wandelend vertelt Habier over de bomen en planten. Hij wijst ons op bijzondere paddenstoelen en termietennesten. En dan zien we ineens een 3 Toth Luiaard langzaam zich voortbewegen door de boom, het blijven bijzondere beesten. Vlakbij zitten ook nog een paar Chestnut-Mandibled Toekans mee te kijken. We lopen een stukje verder en dan worden omringd door een hele grote familie White- Nosad Caoti. Geweldig een stuk of 25 zijn het er wel. Vervolgens zien we een paar Squirrel Monkeys. We wandelende door lastige beekjes en modderige paden eb vlakbij Serenastation zien we een brulaap alleen in een boom en een kaaiman in een klein beekje . Een White- Nosed Coati steekt het veld over, terwijl we onze lunch nuttigen bij de station onderwijl komt het met bakken uit de hemel vallen. We vervolgende de tocht en we zien een miereneter in een boom zijn maaltijd nuttigen, zijn lange tong glipt langs de mieren en we zien hem genieten. Na een 10 minuutjes lopen zien we hoog boven ons een paar spider Monkeys swiren tussen de bomen en dan worden we verrast door een familie Collared Peccary (soort aardvarken). Op het einde van het pad zien we twee soorten Sauriusvogels (familie van de kalkoen) hele aparte vogels. Via het strand zijn we na ongeveer 4 uur weer terug bij de boot. De boottocht is weer erg nat over de woeste zee, we moeten ons stevig vast houden. Halverwege zien we ineens dolfijnen rondom ons heen zwemmen. Na iets meer dan een uur springen we uit de boot en lopen we als verzopen katjes door de zee naar het hotel terug. Een warme douche doet wonderen. Na nog een warme thee springt Bettina vervolgens met Wilson in het zwembad om haar duik skills nog eens te oefenen. Jeroen, Roel en Brigitte observeren het op afstand als Bettina eindelijk haar rust vind, haar bril goed kan klaren. Wilson is ondertussen al uit het bad gestapt, terwijl Bettina rustig alleen verder oefent. Na een klein uurtje vind Wilson dat Bettina klaar voor de duik van morgen is.
Om 18:00 word het avondeten weer in 3 gangen uitgeserveerd, waarna iedereen als snel het bed opzoekt. Morgen weer vroeg op.