Balii zoo zoo - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu Balii zoo zoo - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

Balii zoo zoo

Door: jenb2002

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

17 November 2015 | Indonesië, Sanur

Zaterdag 14-11-2015
Oky wacht ons weer vroeg op, vandaag gaan we naar” kemenuh butterfly park” (vlindertuin)
De mooiste vlinders zien we worden geboren, prachtige kleuren scheuren ons voorbij, van klein tot handgroot. Ook diverse kevers/torren kruipen over onze handen. “Takkie” de wandelende tak strompelen over de arm, een geweldig exemplaar van zo’n 30 cm lang.
We zijn klaar voor “de”attractie van de dag, Bali safari en marine park.
Bij binnenkomst worden we ontvangen met een “presentatie show” Slangen, apen, luwak, vogels, hamsters alle dieren komen voorbij, elke soort presenteert zich op hun eigen ludieke wijze, tot grote hilariteit van de bezoekers alleen……… bij de slangen word de helft toch iet minder enthousiast!!!! En vliegen vele alle kanten op.
Na deze show wandelen we langs een babyolifantje en z’n moeder, we kopen een bos wortelen en tijdens het voeren mogen we zoveel foto’s maken als we willen. Ook knuffelen we nog met een orang utang en poseren we met een leeuw. De rit op de olifant valt een beetje tegen. Route voert ons over een zelfde truck als het safaribusje ( zoals de beekse bergen) toch vind bijna iedereen het leuk (Edwin vind het namelijk een beetje dierenleed) even een ommetje te maken.
Tijdens de busroute zien we vele dieren uit alle delen van de wereld, van Afrika tot aan Amerika. Al met al een leuke bijzondere ervaring. Op de weg terug stoppen we nog even bij een zilverfabriekje (nou alie je kunt kiezen hoor).
Rond 18.00 uur worden we weer vrolijk opgewacht door de dames van de massage uiteraard voorafgaand met…..you come to my shop!!!!! ( grrrrr vlooien)
Als we terug komen van de massage krijgen we te horen dat we moeten verkassen naar een andere kamer, i.v.m. renovatie. Wij besluiten dit alleen te doen als we allemaal verhuizen en …….naar een nog betere kamer. We gaan kijken en we krijgen een kamer in village, een apart gedeelte op het park met een soort “privé” zwembad, helaas zonder de verder privileges. Als dank geeft het hotel ons ook een complimentary diner, dat valt helaas niet zo goed in de smaak, alleen het dessert was wel lekker.
Ook ontvangen we een brief van Corendon, Qatarairways heeft besloten dat door de vulkaan, de nachtvlucht tijdelijk van de planning wordt gehaald, dit betekent dat we 1 dagje extra mogen blijven, we zullen dinsdag naar een ander hotel worden gebracht en vandaar door Qatar naar het vliegveld worden gebracht. Helaas wordt door deze vluchtwijziging onze overstaptijd in Doha nu wel 9.30 uur. Ook daar zorgt Qatar voor een hotel. We zullen dus donderdag om 12.50 op Schiphol landen ipv woensdag. Beetje omslachtig allemaal….. maar voor nu, lekker nog ff extra genieten hier op Bali

• 17 November 2015 - 12:12

Leo:

Jullie doen een hoop prachtige dingen. Wij genieten vanaf hier mee.
    Geniet ervan en voor later deze week een voorspoedige thuisreis.

Groet,
    Tineke en Leo