zeer welkom - Reisverslag uit Banjul, Gambia van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu zeer welkom - Reisverslag uit Banjul, Gambia van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

zeer welkom

Door: jenb2002

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

02 November 2013 | Gambia, Banjul

Zaterdag 2 november
Vanochtend werd ik wakker om 06:30, ik wist even niet waar ik was....o in Gambia op vakantie.Anja was zelfs een uur te voeg wakker en Jos dus toen ook.
Gisterenavond hebben we heerlijk genoten van een massage, lekker eten en een Afrikaanse dansshow. Zelfs Jos deed z'n voetjes van de vloer.

Na een goed ontbijt, de groep begroet, vertelt Abdul tijdens de rit, dat het vandaag Cleaning Day is. Iedere 1e zaterdag van de maand begeleiden politie en militairen de Gambianen met het schoonmaken van de straten. Winkeltjes zijn dan gesloten.Inderdaad zien we dit tafereel op straat.
Bij de 1e stop bekijken we een batikfabriek. Abdul vertelde ,dat Gambia heel veilig is en dat de Gambianen iedereen begroeten met het schudden van je hand. Nou inderdaad werden we overal super vriendelijk begroet! De kinderen overtroffen dit, zij "besprongen" ons, pakten onze hand en lieten niet meer los. Verliefd op de kids ontdekte we, dat achter die charmes van die lieve kindjes de armoede verborgen zat.
Op het moment dat we onze cadeautjes wilden geven kwamen er wilde welpjes tot leven. Bij het uitreiken kwamen er steeds meer handjes bij, huilende en schreeuwende kids, hopende wat te krijgen, gelukkig verdeelde de grote broers de cadeautjes. Velen hebben we blij kunnen maken, maar helaas niet allemaal.

• 05 November 2013 - 09:19

Nellie Keij:

Hee hallo luitjes, leuk om deze reis weer mee te mogen maken.
    Allemaal weer spannend hoor, in het land van de zwarte pietjes (hihi).
    Maar na een beetje lastige start, hopen we dat het verder allemaal goed ga verlopen
    Maar het wordt echt weer een grote ervaring rijker!
    We kijken weer uit naar jullie volgend verhaal wat jullie allemaal mee gaan maken en ontdekken.
    Mn moedertje zou gezegd hebben goed bij elkaar blijven en op elkaar letten.
    Veel reisplezier toegewenst vanuit Zoelen.
    Dikke kus en knuffels van ons, doei doei