Buffalo Dreamcamp - Reisverslag uit Kakadu, Australië van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu Buffalo Dreamcamp - Reisverslag uit Kakadu, Australië van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

Buffalo Dreamcamp

Door: jenb

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

17 November 2014 | Australië, Kakadu

Buffalo Dreamcamp

Donderdag 13-11-2014

Na een dagje luieren aan het zwembad, nemen we afscheid van Cairns.
Om 21:00 uur land ons vliegtuig in Darwin. Bij het uitstappen komt de hitte van 30°C en een citroengeur tegemoet. De taxi brengt ons naar het backpackers hotel Value Inn. We hebben een nette, maar wel kleine kamer (gelukkig met eigen douche/wc)voor 1 nacht. Na wat organisatie voor de “weekendtas”duiken we moe in ons bed.

Vrijdag 14-11-2014

05:30uur… gaat ons wekkertje weer, lets go on safari……. Rond 06:30 haalt Mark en Norel ons met een grote safaritruck op. Met z’n twaalven rijden we naar Litchfield. Onderweg spotten we al snel een paar kangaroe‘s en walibi’s. Via verschillende soorten bospaden maken we onze eerste stop bij de intrigerende magnetische termietenheuvels, deze metershoge zijn in exact noord- zuid lijn gebouwd. Mark verteld ons vanalles over hoe de Aboriginals gebruik maken van de natuur. Een bepaalde melk uit de stam van een boom werkt genezend en word tevens als pleister gebruikt. Hij laat ons zien dat sommige bladeren als zeep functioneren. Ook laat hij ons MIEREN eten, dit heeft een lemon smaak en vol vitamine C.
De temperatuur is inmiddels gestegen naar 35 graden. Bij Wangi Falls maken we via een bos wandeling een frisse duik in het meer. We merken dat hier lastige vliegen zijn die ons niet in de steek willen laten. (ze vinden onze neus, ogen en oren zeer aantrekkelijk). Na de verwelkome afkoeling zien we op de weg terug een grote roadtrain (een vrachtwagen met 3 aanhangers) dit is hier heel normaal.
Bij Florence Falls maken we na 2 uurtjes rijden weer een plonsje in het heldere water. O, het blijft zo mooi hier. Ook hier zie je weer de vissen rondom je heen zwemmen. Bij de beek van deze waterval nuttigen we onze sandwich. Dit is toch het ultieme van picknicken in de natuur, voetjes in het water en smullen maar.
Na weer wat gehobbel in de bus komen we bij Buley Rockhole Falls aan. Ook een prachtige waterval, maar dan anders, overal gaten alsof jee on een bubbelbad zit. (relaaaax)
Op weg naar ons 1e kamp spotten we een antal kangoroe’s, een lizzard en buffels De tentjes zijn erg leuk, primitief, maar wel in stijl voor Jeroen, met BEDDEN! Na een lekkere douche zijn we weer schoon van de rode greffel en bosgeuren. In ons hemdje en een short genieten we na het eten rondom het kampvuur van de gezelligheid en alcohol. Jeroen was natuurlijk degene die achter de barbecue met brother Mark was gedoken(herkenbare woordspeling trouwens…)De wokschotel met kip, groenten en rijst smaakte ons heerlijk.

Zaterdag 15-11-2014

05:30uur tr,tr,tr weer ons wekkertje, beetje suf richting douche…. Zit Bettina op de wc, springt er een kikker op haar been, nou hilarisch gegil dus… (iedereen gelijk wakker) Om 07:30 uur staan we aan de oever van het Mary River Wetlands. Naast meer dan 250 verschillende vogelsoorten huisvest in dit gebied ook een heleboel zoutwater krokodillen. We maken hier een een 2 uur durende boottocht en spotten 2 croco’s en inderdaad de vele mooie vogels in dit prachtige waterlandschap vol met hele mooie waterlelies.
Voor de lunch hebben we een tussenstop op een kamp, waar ook een resort bij is. Ondertussen dat Mark en Norel de hamburgers bakken, maken wij een duik in het luxe zwembad. (toch wel een grappige ervaring als je aan het kamperen ben).
We vervolgen onze reis en stoppen bij Aboriginal rotstekeningen in Ubirr Rock. (erg interessant, maar we willen vanwege de hitte en de vliegen toch de korte route). Vanaf de Nadab lookout hebben we een schitterend uitzicht over de omgeving.
Bij Bluey Rock hebben we nog een stop. Een rotsformatie die in het natte seizoen aan een meer ligt en nu nog compleet droog is, het is je niet voor te stellen dat dit binnen 1 a 2 maanden weer zo’n groot meer is. Het gebied waarin we rijden is in deze periode ook totaal niet te bereiken, omdat het dan overstroomt is. (2meter diep)
Bij het volgende kamp weer in leuke tenten met bed, ditmaal alles zonder stroom, word dus al primitiever! Na de wijn, het eten en een verfrissend regenbuitje duiken we weer in ons zijden lakenzakje. (nog steeds peultjes zweten s’nachts)

Zondag 16-11-2014

In de ochtend als Jeroen wakker word is Bettina foetsie, hij nog vragen aan Norel, maar die wist het ook niet. Ineens komt de truck voorrijden, tuut, tuut, Mark en Bettina zwaaien naar hem…
Bettina was al vroeg wakker en Mark kwam net terug van 2 mensen wegbrengen voor een boottocht ( zij gingen niet mee naar de volgende trip i.v.m. lastige klim). Hij was verrast dat er al iemand wakker was en bedacht zich geen moment een zei; kom dan laat ik je de zonopkomst bij het Bila Bonga meer zien. Het is er nu prachtig. ( hij vroeg nog of Jeroen ook mee ging, maar die lag nog te slapen). Bij het meer hing een mystieke nevel boven het landschap en op het kalme water ontwaakte de prachtigste vogels. Één krokodil liet zich niet storen bij zijn ochtendritueel. Nadat de zon op was, gingen ze snel terug, voordat het kamp zich zorgen ging maken. Mark wilde ,met z’n Bro geen ruzie krijgen, maar vond het geweldig, dat ik met hem mee was geweest en dat Jeroen ons lachend begroette,…………. Tja 12,5 jaar echte Liefde!!!
Na een goed ontbijt zijn we klaar voor de meest uitdagende klim van deze trip. We stoppen nog even bij een enorme termietenheuvel, ook wel kathedralen genoemd. Het is je niet voorstellen, maar zo groot als hij boven land is, is hij ondergronds 2x zo groot. In het droge seizoen leven de termieten beneden en in het natte seizoen leven ze in het hogere deel.
Op weg naar de beruchte Maguk Falls hebben we wat bedacht tegen de vliegen en de hitte, handdoek om ons hoofd en gaan….
Langs prachtige bomen en beekjes zien we een regenboogvogel en een yellow spotted monitor (reptiel). Het landschap word steeds rots achtiger en 2 waterflessen zijn echt wel nodig voor de lastige klim…., maar het is de moeite waard! Trots op onszelf, koelen we af in het water bovenaan de waterval. De mannen gaan de uitdaging met Mark aan en duiken door onderwatertunnels. Bijzondere ervaring!!! De dames houden het rustiger door lekker te zonnen in de “bubbelbaden”van de rotsen. Het is best geglibber en geklauter tussen de rotsen. Norel moet elke keer lachen om Miss Elegance (Bettina), totdat ze zelf valt…., en vervolgens toch de raad van Miss Elegance opvolgt; op de billen voorzichtig van steen naar steen. Haha
Na deze bijzondere zwempartij is het weer flink ploeteren om terug te komen. Van rots naar rots over de beek en langs de oever. Door het bos ruziënd met de vliegen bereiken we weer de truck.
Op het kamp genieten we na en nuttigen we de lunch (kliekjes Wrap).De route is nog erg mooi, een wilde tocht door de bush bush. Ook door een waterplas trotseert de truck ons. We zien een Wirly Wirly; een soort mini windhoos van ongeveer een meter, die in het niks verdwijnt.
Bijj het hotel aangekomen kan Mark nog geen afscheid van ons nemen en stelt voor om gezamenlijk met een etentje de kampsafari af te sluiten bij restaurant Monssoons.
Om 22:00 uur slaat de vermoeidheid echt toe en nemen we afscheid van iedereen.
Kamak Bro Mark and BohBoh (Thank You Brother Mark and Goodbye)

• 17 November 2014 - 16:06

Inez:

Die mieren iets voor bij.....Plaza op het menu ?;) Ik zou ook gegild hebben hoor Bettina met een kikker op mijn been !! Liefs Inez

• 17 November 2014 - 19:17

Miranda:

Gefeliciteerd! Op naar de 25!

• 17 November 2014 - 19:19

Miranda:

Brother Mark vond het jammer dat hij niet mee mocht. Als hij volgend jaar mee mag, wil hij iedere avond wel voor je bakken.

• 17 November 2014 - 19:47

Eline:

Hallo avonturiers,
    Vandaag een speciale dag, jullie trouwdag! Ik wil jullie hierbij van harte feliciteren.
    Dat doe ik natuurlijk even op z'n Engels ;) "Congratulations with your 12,5 year anniversary!" Enjoy this day :)!! Wat is het toch bijzonder, om dat aan de andere kant van de wereld te mogen vieren tussen de koala's, skippies en uhm tja tussen de mieren :S
    Ik ga dan bij de Plaza toch liever voor een kroket of berenhap. Smaakt mij beter!

Het is ontzettend leuk om jullie belevenissen op de voet te kunnen volgen via jullie reisdagboek. Genoeg te schrijven zie ik wel....Te gek hoor duiken in het great barrier reef, knuffelen met koala's en heerlijk genieten van BBQ en kampvuurtjes. Relaxt! Nog leuke surf dudes tegengekomen? :P
    Als jullie ze tijdens jullie reis nog tegenkomen, let me know! ;)

In Tiel ook alles goed. Het leventje bevalt mij prima! Wat vliegen de weken alleen zo snel voorbij :(
    Aankomend weekend wordt het in Nederland kouder, dus Bettina dat wordt op jouw opoe fiets met muts op door Tiel sjezen. Ja, dan komen de Uggs wel van pas :P

Ik wil jullie nog een geweldige reis door Australië toewensen en see u soon folks!
    xx Eline

• 17 November 2014 - 21:05

Jan En Gerda:

Leuk jullie verhalen te lezen.
    Van harte gefeliciteerd met jullie 12,5 jarig huwelijk.

Nog heel veel plezier.

Liefs Jan, Gerda en Fleur

• 17 November 2014 - 23:51

Familie Sandriman:

Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag!
    Hebben goede herinneringen samen met jullie, de afgelopen 12,5 jaar!
    Fijn alle vakantie-avonturen mee te kunnen beleven.
    Wat een belevenissen. Beetje weinig activiteiten op 1 dag :)
    Al word ik echt niet vrolijk van sissende slangen, mieren en vliegen......
    En Bettina; zweet jij peultjes of peentjes? Wij zijn zeer benieuwd.
    Heel veel plezier.
    lieve groeten, fam Sandriman

• 18 November 2014 - 11:14

Jeroen En Bettina:

Ten eerste allemaal bedankt voor alle lieve felicitaties. En Sandrimannetjes, jullie ook van harte gefeliciteerd.!!!! Wij hopen dat jullie het op net zo'n romantische en spannende manier hebben gevierd.!!!

• 18 November 2014 - 11:16

Jeroen En Bettina:

Eline wat fijn dat jij het net als ons zo snel vind gaan en dat je het net zo leuk heb zoals wij! !! Ook jij nog veel plezier komende tijd! !!

• 18 November 2014 - 11:19

Jeroen En Bettina:

M&M als we hard sparen is het een geweldig plan om hiet te bakken met zn allen

• 18 November 2014 - 11:25

Jeroen En Bettina:

Plaza is al geïnformeerd, inez, je mag volgende week als eerste de kaart komen proeven; vliegen, mieren, emoe kangoeroe,, krokodil

• 18 November 2014 - 12:25

Nellie Keij:

Hallo luitjes,

In de 1e plaats nog van harte gefeliciteerd met jullie 12,5 huwelijk.
    ben een beetje laat maar de pc lag er even uit pffff
    maarwat een gewedige verhalen!!!!!
    Julli genieten met volle teugen en heeeeel veel indrukken opdoen........geweldig
    heel leuk om alle verhalen te lezen,
    nog heel veel plezier en goede (reizen) zo tussendoor......wel vermoeiend haha.
    maar jullie zijn nog jong.
    tot ziens en schrijfs,trouwens Bettina schrijft echt leuke verhaaltjes.
    misschien Jeroen ook wel,weet eigenlijk niet wie het doe hihi,maar geweldig!!!!!!!!!
    Kus en groet vz uit de Betuwe xxxxx