Ni Hao HongKong - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu Ni Hao HongKong - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

Ni Hao HongKong

Door: jenb

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

31 Oktober 2017 | Hong Kong, Hongkong

30 oktober 2017.

Ni hao Hongkong.

Na een prima nachtrust en een vullend ontbijt nemen we de shuttlebus richting Schiphol. Een regenboog begroet ons in de morgenstond. Een goed begin.
Nadat we onze nieuwe boarding-passes hebben uitgeprint beginnen we aan onze tocht over de luchthaven. Gelukkig is het deze keer niet zo druk, 20 min voor de securitycheck en 5 min bij de paspoortcontrole zijn prima tijden.
Achter de douane nemen we nog ff een bakkie, laten ons nog even losmaken in een massage stoel alvorens we ons begeven richting gate G6. Als we aankomen is er nog geen vliegtuig te zien maar 15 min voor de geplande instap, verschijnt dan toch het toestel. 5 min later dan gepland begint het boarden. Alles verloopt op rolletjes totdat………..
volgens de captain zou er iets in de bagage zitten wat niet mee mag, dus dat word even zoekenhij hoopt binnen enkele minuten te kunnen vertrekken. Half uurtje later, lady’s and gentlemen…. We hebben nu een probleem met de lockers van de bagagecontainers, we gaan kijken of we deze kunnen herverdelen omdat we anders bagage moeten achterlaten en dat willen we natuurlijk niet!
Ja hoor….2 uur later dan gepland vertrekken we dan toch met alle bagage richting Hongkong.
Voor ons is dan al duidelijk dat we onze aansluiting dus niet gaan halen, de vlucht verloopt verder prima, we worden netjes verzorgt, kijken een filmpje maar, na 13 uur zijn we blij dat we er weer zijn, hebben toch wel een behoorlijke zit-kont gekregen ;)
In het luchthaven gebouw staan diverse medewerkers van Cathay Pacific ons al op te wachten.
Doordat ze hier natuurlijk al wisten dat wij later zouden aankomen is hier alles al verder voorbereid. We leveren onze huidige boardingpas in en ontvangen een andere voor de vlucht die ze voor ons hebben geregeld. Mmmmmm nog wel even 6 uurtjes op het vliegveld hangen.
Van Cathay krijgen we vouchers om te eten en te drinken, zo gehaaid als we zijn proberen we hiermee de Businesslounge binnen te komen…..helaas. Die houden we dan maar te goed voor de terugreis, dan hebben we iig al een toegangsbewijs.
Gelukkig vertrekken vandaag nog. Dan is het nog maar afwachten of we in Cebu worden opgehaald. Uiteraard hebben we het hotel zelf op de hoogte gebracht, maar nog geen reactie ontvangen.
Voor nu mogen we de airport niet af dus maar verder met boekjes lezen, wan tan soup, noodles en dimsum….jullie horen het al, we komen niks te kort.
Nog even volhouden dus…….

• 31 Oktober 2017 - 07:58

Linda:

Geduld én Jeroen

• 31 Oktober 2017 - 08:38

Ineke:

Hele fijne reis verder en een mooie vakantie saampjes.
    Ik baalde gisteren al dat ik er een half uur langer over deed om op m'n werk te komen maar dat is niks vergeleken met jullie . doeiiiiiiii

• 31 Oktober 2017 - 15:01

Janny Van Ewijk:

Jeroen en Bettina hele fijne vakantie en geniet ervan !