We zijn er!!!!! :) - Reisverslag uit Peking, China van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu We zijn er!!!!! :) - Reisverslag uit Peking, China van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

We zijn er!!!!! :)

Door: jenb2002

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

04 Oktober 2011 | China, Peking

Maandag 3 oktober vertrek.

Het huis afsluiten….., hoe doet een mens dat, als je al de sleutels heb uitgedeeld aan de familie?
Na 2x aanbellen bij de buurman, bedachten we de gastensleutel te gebruiken, nou daar gingen we dan eindelijk.
12:30 bak koffie met Mels op Schiphol en toen de lucht in.
De vlucht was perfect!
Dinsdag 08:30 In China aangekomen. De chauffeur stond ons al op te wachten met het briefje: Yewen= vrije vertaling voor Jeroen. Hadden wij dus niet gelijk door en liepen hem voorbij. Daar wij bij de witte draak moesten wachten, kwam hij al gauw naar ons.
Toen naar de auto… in stijl, een oud bakkie dus.
De rit was erg spannend, links of rechts inhalen het maakte niet uit. Buiten scheen de zon, maar het voelde erg koud aan. Hoge gebouwen raasden aan ons voorbij. Alles zag er grauw uit, maar ook moderne gebouwen zagen we tussen de Hutongs.
De mensen zagen we in de parken bij elkaar komen. Het straatbeeld toonde hetzelfde als bij ons in een grote stad… Totdat we een Hutong inreden.
Nou, in die Hutong zitten we nu aan een kop thee in de bar van onze Hostel te wachten op onze sleutel.
De treintickets en excursies zijn geregeld. We gaan donderdag naast de Chinese muur in hotel slapen , want op de muur is het al te koud in de nacht.
Straks gaan we ons opfrissen en de spannende omgeving ontdekken, maar we kunnen nu al zeggen wij zijn straks echte backpackers…. Word vervolgd.

• 04 Oktober 2011 - 07:24

Linda:

Hey Yewen en hoe is Bettina dan in het Chinees? Zelfs bij de toeristen zijn de mannen belangrijker dan vrouwen :-)
    Fijn dat de vlucht goed is verlopen.
    Nog geen "rokjesweer" om 8.30 uur Bettina. Misschien vanmiddag.
    Groetjes!!

• 04 Oktober 2011 - 07:33

Ineke Van De Poll:

Zo dus jullie hebben de zon mee genomen fraai hoor. Er zitten ook 2 collega in china van mij dus het zal daar wel snel oud en nieuw zijn ze komen daar vandaan en gaan altijd rond die tijd naar china.
    Jeroen en Bettina heel veel reis plezier. Leuk deze site om gelijk de fotoos en jullie verslag te lezen en te zien.

• 04 Oktober 2011 - 08:15

Marianne:

Super leuk om jullie verslag zo te lezen. Ik ga jullie zeker volgen op reis. Spannen hoor!

Veel plezier gewenst en geniet van het lekkere eten daar... :-)

• 04 Oktober 2011 - 12:33

Nellie Keij:

Hallo hallo,fijn dat alles goed gegaan is.
    Zie er indrukwekkend uit die fotootjes al.
    Leuke benaming Jewen,zit wel wat in.....Jeroen hihi.
    Nou geniet er maar lekker van,blijf jullie volgen.
    Groetjes en kus van ons,doei doei.

• 04 Oktober 2011 - 14:45

Gerrit En Hetty:

Hallo backpackers,
    fijn dat alles zo goed is verlopen.Doen jullie wel voorzichtig op die muur, dat je er niet afvalt. We volgen jullie belevenissen.

Groejes.

• 04 Oktober 2011 - 14:51

Gerrit En Hetty:

Hallo backpackers,
    fijn dat alles zo goed is verlopen. Doen jullie wel voorzichtig op die muur? Dat je er niet vanaf valt. We blijven jullie volgen. Tot de volgende keer.

Groetjes.

• 04 Oktober 2011 - 19:51

Mama Alie:

Het is nu al een beleving he!Die witte drakenmuur is heel bizonder het zal een feest op zich straks zijn om het ons te laten zien.Jongens geniet van al dat moois. veel plezier en tot het volgende bericht.xxxxxx

• 05 Oktober 2011 - 09:07

Miranda:

Klinkt goed, zeg! Veel plezier naast de Chinese Muur. We blijven jullie volgen...

XXX

• 05 Oktober 2011 - 09:21

Mels:

Fijn te horen dat jullie goed aangekomen zijn. En vond het super jullie nog even op Schiphol getroffen te hebben! Ik blijf jullie volgen, geniet er lekker van!
    Take care en een dikke zoen!

• 05 Oktober 2011 - 11:39

Inez:

Hé leuk gelijk al nieuws over jullie reis !
    Fijn dat de heen reis goed verlopen is ! Véél plezier en ik blijf jullie natuurlijk ook volgen !! x

• 13 November 2011 - 20:52

Gerard:

Heel leuk om te lezen wat jullie op vakantie hebben gezien. Dat is wel wat hé, dat backpackken. Ik vond het ook altijd hele leuke vakanties en jullie foto's deden me enorm aan mijn eigen China vakantie denken.