Daintree Forest - Reisverslag uit Daintree, Australië van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu Daintree Forest - Reisverslag uit Daintree, Australië van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

Daintree Forest

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

11 November 2014 | Australië, Daintree

Daintree Forest
Dinsdag 11-11-2014 19:30 uur , 31°C, meer wind.
06:00 uur de wekker,… ppfff valt tegen na een relax dagje van gisteren, maar we gaan wel vroeg eruit voor iets moois!
Rond 07:00 rijden met een aparte bus/vrachtwagen richting dezelfde route als van de week. We passeren het hoofdkantoor van de Flying doctors (deze ontstond rond 1910, vanaf die tijd heeft iedereen medische hulp binnen 2 uur. De oprichter Dr. Flinn, staat nog steeds op het tien dollar biljet. En wie kent niet de spannende verhalen van de Flying doctors Alice Springs (TV Serie voor de jongeren onder ons)
Bij de skyrail buigen we af naar het noorden. Na een aantal km zien we ineens Walibi’s langs de weg in groepen bij elkaar zitten en verder op nog een paar. De bus vervolgt zijn pad langs velen Sugarcane fields ( soort palmsuiker),wanneer je de stengels perst krijg je een zoetig waterdrankje. (niet heel bijzonder). Deze velden worden afgewisseld door ook bananenplantages en weides met koeien (op zich geen onbekend plaatje voor ons, maar als je ze dan naast de palmbomen ziet grazen, is het toch raar).
Palm Cove, de buitenwijk het verst gelegen van Cairns centrum, populair om te wonen en duurst, vanaf 5 ton tot ver over het miljoen. Geliefd door de relaxte sfeer en een kustlijn vol met kokospalmen. Tijdens de zomermaanden kunnen delen van het strand worden afgesloten in verband met verdwaalde zoutwater krokodillen.
Rond half 11 bereiken we de Daintree River, na de Morning Tea and biscuits, mogen we een babykrokodil vast houden. (leuk voor in de vijver thuis).We stappen aan boord voor een wildlife cruise, De scheepsjongen slaat een kruisje en wenst ons behouden vaart. We waren nog maar net op het water en we spotte al een mama-croco, na lang speuren ontdekken we er nog één op het land, op enkele vogels na blijft het wild verder uit, het is wel genieten van de tocht in het zonnetje. Ook worden we overspoeld met croco-weetjes; een mannetje kan wel 10 meter lang worden, 1000kg wegen en 5 uur onder water blijven, ze zijn niet gebouwd om te rennen, maar in het water halen ze makkelijk de 30km pu. Blijf je bij de oever weg of uit het water waar ze zwemmen, zal je geen problemen ondervinden.
We vervolgen onze weg door het Daintree Forest. Voor de lunch, staat een barbecue klaar op een prachtige spot, tussen tropische bomen en planten, langs een kraak helder beekje, staan onze tafels opgesteld. Onder de muziek van vogelgezang en heel veel andere bosgeluiden, genieten we van een Australische steak, worst en de Barramundi vis. We maken nog even een wandeling rondom deze plek. Een geweldige mooie blauwe vlinder vliegt voorbij,…maar ineens hoort Bettina wat achter haar………( Titsia dit even niet lezen),… ze kijkt nog eens…. Een slang, zo groot als een adder, nou die vlinder is niet meer op de foto gezet, Bettina heeft zich gauw uit de voeten gemaakt.
(Alles liep goed af Titsia, je kan nu weer verder lezen).

Met een volle maag vervolgen wij onze reis naar Cape Tribulation Beach, dit is de befaamde spot waar Het regenwoud de oceaan ontmoet. Vanaf het witte strand aanschouwen we dit unieke plaatje, net een film, de meest bijzonder plek ter wereld, waar twee gebieden van het wereld natuur erfgoed samensmelten. Na een korte strand en boswandeling, zetten we koers naar het zuidelijke deel van het regenwoud, via de veerpond varen we over naar Mossman gorge.
Een Aboriginal heeft de koffie en thee al voor ons klaar staan. Ook de scones met jam en slagroom laten we ons goed smaken. Nadat de Aboriginal wat over zijn cultuur heeft verteld, wandelen we door dit gedeelte van het woud. De gids weet veel over de planten een dieren en laat ons van alles zien. Aan het einde komen we bij een grote stromende beek, waar mensen in dit kraakheldere water aan het zwemmen zijn. (Dit water is zelfs drinkbaar.)
Het was een lange en enerverende dag, met weer een prachtige nieuwe kijk op dit deel van Australië.
Morgen volgt weer een andere verrassende dag,
Sleep well mate.

• 11 November 2014 - 16:07

Hetty:

Jullie hebben al heel wat gezien. Die foto's met de beertjes zijn echt heel mooi.
    En dat duiken zal wel echt heel gaaf geweest zijn. Hebben jullie ook nog roggen gezien?
    En vanaf de boot soms dolfijnen of zitten die daar niet?
    Op naar het volgende verhaal.
    Geniet!!

• 11 November 2014 - 21:47

Miranda:

Wat een mooie foto's! En wat een avontuur!

• 12 November 2014 - 05:34

Henri:

Hi,

I am pleased that you are enjoying the trip.
    At some stage in the next week you need to confirm your Great Ocean Road trip.
    I am happy to do it for you ,just let me know.
    By the way, can you please text your Australian mobile number to me.
    Take care.
    Henri