wild aan je voeten - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu wild aan je voeten - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

wild aan je voeten

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

27 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

26-10-2012
Na lekker gebubbeld te hebben in onze jaccuzi en een goed ontbijt waren we enthousiast op weg naar de Mossel Bay. Helaas kwam de regen met bakken uit de hemel vallen, dus onze lunch in de baai stelde we maar uit.
Onze rit gaat gelijk naar "La Plume" onze guesthouse . Ook hier weer een prachtig landhuis met mooie verblijfjes in Engelse stijl. Na inchecken plannen we onze lunch in Oudshoorn. Onderweg zien we verschillende stuisvogelboederijen. Een lokale man verteld ons over de omgeving, dat we zeker de Cheeta life sancutary moeten bezoeken. Verschillende dieren mogen we van heel dichtbij bekijken, de gids verteld ondertussen van alles over ze. Wat helemaal geweldig was......we mochten de Cheeta's aaien en er mee op de foto. Bijzonder! (Milan zal wel jaloers zijn)
De avond sluiten we af met een 3 gangen diner in het restaurant van"La Plume" (net de Zoelensche Brug). Hier word natuurlijk de struisvogelbiefstuk geserveerd. De wijn smaakt ons zoooo lekker, dat we de cheeta een salto's zien maken.

27-10-2012
06:30 alweer wakker, we mogen vandaag uitslapen, maar dat wil nog steeds niet echt lukken. We gaan dadelijk na het ontbijt een struisvogelfarm bezoeken. Het zonnetje staat al hoog aan de hemel, dat beloofd een mooie dag te worden.

Barthel de 4e generatie van de familie van "La Plume" verteld ons van alles over de geschiedenis van de omgeving en over hun familiebedrijf. De struisvogel geeft 4 soorten handel; de eieren, de veren, het vlees en het leer. Hij laat ons de grote eieren zien, 1 ei is 24 kippeneieren....dus een beste omelet in de morgen. Een struisvogel legt net zoals de kippen continu eieren. 1 ei komt binnen 42 dagen uit. de baby weegt dan 1800 gram, binnen 12 maanden weegt hij 100 kg en word hij geslacht. De veren zijn van de jonge struisvogels, deze wisselen (net zoals bij melktanden) bij de vogels als 6 maanden oud zijn. Deze veren worden onder andere verkocht aan de beroemde nachtclubs van Parijs en Las Vegas, zo ook aan de carnaval van Brasil. Ook aan bekende mode ontwerpers worden de veren verkocht. Van het leer worden tassen, portemonee's etc. gemaakt door oa Hermes en Gucci.
We zien de grote en de kleine struisvogels, bijzondere beesten, niet erg slim, wel erg nieuwsgierig.
Om 10:00uur vertrekken we naar Hermanus, (in een gratis gewassen auto).
Onderweg weer verschillende landschappen. Bij de befaamde Ronnie's Sexshop maken we een tussenstop. Om 15:00uur checken we in bij B&B Potting Shed.

In onze korte broek en op slippertjes wandelen we naar de kustlijn. Bij aankomst zien we tussen de hoge golven, (vanaf de kant) de walvissen langs de klif zwemmen. Geweldig om te zien hoe groot ze zijn, hoe ze boven het water springen...... dat beloofd wat voor de boottocht van morgen.

• 28 Oktober 2012 - 11:03

Gerrit En Hetty:

Hallo globetrotters,

het weer is erg veranderlijk daar he. Als jullie dit lezen hebben jullie waarschijnlijk de walvisvaart al
    achter de rug. Ik hoop dat je ze gezien hebt, want ze zijn zo ongelofelijk groot. In ieder geval wel de
    duizenden!!!! zeehonden. En nu op naar oom Sammie se winkel. Goede reis verder.

Pa en Ma

• 28 Oktober 2012 - 12:35

Tineke En Leo:

Ha avonturiers,

We volgen jullie op de voet. Alleen niet in de auto, maar op de bank. Het is weer erg leuk om op deze manier jullie reis mee te maken.

Het was me alleen nog niet duidelijk hoe groot de haak aan je vislijn moet zijn, maar dat hoor ik nog wel.

Groetjes van ons,

Tineke en Leo