zomer in wintertijd..... - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu zomer in wintertijd..... - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

zomer in wintertijd.....

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

29 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Hermanus

28-10-2012 16:30 uur
Vanochtend geluk gehad, dat we ons niet verslapen hadden, de telefoon zetten wij als wekker, maar deze was vannacht automatisch op een uur terug gesprongen van wegen de wintertijd in Nederland, Maar hier bleef de tijd als van ouds. Gelukkig werden we om 07:00 wakker lokale tijd, zodat we keurig op tijd bij de boot waren.
Nou we hebben verschillende joekels gezien, ook van heel dichtbij, daar 1 walvis wel 16 meter kan zijn, met een staart met spanwijdte van 6m. en het gewicht van 6 volwassen olifanten, waren de close-ups ook niet makkelijk te maken. (Leo jij weet nu vast wel in te schatten hoe groot de vishaak moet zijn.
Rond 11:00uur zijn we na een heerljke vaartocht weer aan land en rijden we naar Betty's Baai. Hier bewonderen we de Zuid Afrkaanse pikkewyne.
Op deze rotsen leven honderden van deze diertjes, momenteel zijn ook de de jongen de wereld aan het ontdekken. Sommige ouders beschermen hun nest met precisie. Ondanks het warme weer (26gr) waait het behoorlijk in deze baai.
Op weg naar Hermanus steken er een groep bavianen over. Rond 14:00ur lunchen we heerlijk in "de Bistro" de enige tent met uitzicht op de zee. Weer zien we de walvissen voor ons in het water zwemmen.
Na de lunch rijden we langs Swezihle, de townshp van Hermanus. We zien kleine kindjes in een plas zwemmen, die is onstaan door de regen van afgelopen week. De was hangt buiten tussen de krotjes in. Alle mensen leven half binnen, half buiten.
Hermanus zelf is best een rijke streek, veel dure huizen. (zoals berverly hills) Heel vaak hebben we onderweg dit verschil naast elkaar gezien, soms zelfs de ene kant van de straat de arme wijk en aan de andere zijde de rijke kant.

En nu (16:00)..... liggen wij lekker te relaxen in de zon bij ons zwembadje. (over rijk gesproken)

Morgen vertrrekken we via een toeristische route naar Kaapstad, de komend dagen word het 26 graden. (Marian, ik ben blij dat jij zei; die korte broek reist gratis mee ;) )

• 29 Oktober 2012 - 11:01

Tineke:

Hi Jeroen en Bettina,
    Wat klinkt dat allemaal bijzonder wat jullie meemaken. Die 26 graden C is ook wel heerlijk, geniet daar nog maar lekker van, hier waren de daken vanmorgen alweer wit brrr.
    Veel liefs van ons.

• 29 Oktober 2012 - 12:11

Tamira:

Ha J&B,

Heerlijk om jullie tocht te volgen op de bank met de kachel aan...haha!
    Het is hier koud en nat vandaag ach het is niet anders......
    Geniet nog met volle teugen,veel plezier...!!!!!

Grtz xxx

• 29 Oktober 2012 - 12:23

Inez :

Ha lieverds,

Wat een belevenissen weer !!
    Prachtig,

Liefs Inez

• 29 Oktober 2012 - 20:54

Sanne&Janny:

Hoi hoi J&B,

Zo te lezen hebben jullie al leuke/spannende dingen meegemaakt.
    Veel plezier morgen in Kaapstad & geniet.

Tot snel en alvast voor straks een goede terugreis maar eerst nog lekker genieten

Gr uit Geldermalsen
    Janny & Sanne

• 31 Oktober 2012 - 09:20

Angela:

Hoi! Wat ziet alles er fantastisch uit op de foto's. Jullie komen weer vol verhalen terug, dat weet ik zeker! Groetjes van ons allen (ook van Flipje). Angela