Totsiens Amkhala sien jou later, hallo Knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu Totsiens Amkhala sien jou later, hallo Knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

Totsiens Amkhala sien jou later, hallo Knysna

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

25 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Knysna

Na heerlijk een paar uur rusten kregen we een high thea. Om 15:00uur word het weer zonnig, tijdens de gamedrive spotten we alle dieren nogmaals in groepen, alleen de leeuw, luipaard en de cheeta blijven verstopt in de bush.
Bij terugkomst wacht Billl met z'n whiskey ons al weer op in z'n privepub. Rose en Luke vergezellen ons. Na een paar Amarulla's en wijn genieten we van de avondmaal, dit keer eet Luke met ons mee. Jeroen sluit de avond in de pub af, terwijl Bettina door de kou, warmte en alcohol te moe is om door te gaan.

25-10-2012 18:00uur
Het word steeds luxer, we liggen aan het zwembad (vandaag lekker weer, 26 gr) met uitzicht over een lagune, terwijl de zon langzaam ondergaat. Ons verblijf is nu in Knysna. (Bradach Manor) Een prachtige kamer met dus een schitterende panorma.
Vandaag zijn we na het ontbijt weer vertrokken uit het mooie Amakahla. Het was jammer om afscheid te nemen van de hele staff , Bill en Rose. We komen graag hier ooit weer terug.
De rit van 4 uurtjes leidde ons vandaag langs weer mooie dingen. De eerste stop die we maken is bij een lion sanctuary, hier worden leeuwen opgevangen en verzorgd. Ze leven hier een semi wild bestaan in dit park.
Bij de rivier de Storm, hebben we een prachtig uitzicht in een kloof. Vervolgens maken we een wandeling door het Tsisikamma National park deze gaat door de bush en langs de zee. We zien Klip Dassies (soort bevertjes) We lopen over 2 hangbruggen en bewonderen de kliffen langs golfen van de zee. (indisch oceaan)
Op weg naar Bloukrans loopt er een baviaan spontaan langs de weg.
Bij Bloukrans River Bridge zien we de spectaculaire bungeejump ter wereld (216 m.)
Jawel iemand durft en we mogen de extreme sprong op afstand meebeleven... Amazing.

• 25 Oktober 2012 - 21:33

Gerrit En Hetty:

Hallo luitjes,
    we hadden wel verwacht dat Jeroen dat sprongetje wel "even" zou doen. Mooi he, dat wilde water bij
    die kliffen. Jullie zijn nu bijna bij de walvistocht denk ik. Dat is ook mooi (als je ze ziet).

Groetjes,
    Pa en ma

• 26 Oktober 2012 - 17:22

Eline:

Hoi Jeroen en Bettina,

Wat leuk om jullie avonturen door de bush van Zuid-Afrika op de voet te kunnen volgen. Jullie hebben al ontzettend veel gezien en beleefd en al vele kilometers afgelegd richting jullie eindbestemming 'Kaapstad'. Stoer hoor, zo met jullie auto langs de Big-five!
    Jullie bezoek aan Swaziland en plaatsen waaronder Durban en Port-Elisabeth, doet mijn ouders wel weer mooie herinneringen ophalen aan hun reis door Z-A. Het blijft genieten voor ze! Moeders heeft er toen ook aan moeten geloven, met de voetjes van de vloer in Swaziland. :) Hihih!
    Trouwens al lekker zitten smikkelen van een Afrikaanse braai?

Familie Blits nog heel veel plezier en geniet nog even van al het moois!

Veel liefs,
    de Van Zijlies

• 27 Oktober 2012 - 17:12

Ineke:

Hoi Jeroen en Bettina
    Heb net jullie foto's even bekeken ze zijn prachtig
    De verslagen moet ik nog een keer goed door lezen wel al kleine stukjes gelezen
    maar ga het gauw doen .
    Geniet maar heerlijk in dat bijzondere land en tot mails
    Ineke