Dagje San Jose - Reisverslag uit San José, Costa Rica van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu Dagje San Jose - Reisverslag uit San José, Costa Rica van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

Dagje San Jose

Door: jenb2002

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

02 November 2016 | Costa Rica, San José

Maandag 31 Oktober
04:30, 05:00, 05:30, tja klaar wakker, dan maar douchen en vroeg uitgebreid ontbijten.
Heerlijk relax de ochtend opstarten, bakkie koffie wat rommelen in de kamer, de straat ontdekken, naar de supermarkt.
Om 10:15 begroeten we 2 Amerikaanse meiden die met ons samen onder de koepel wachten van het park Morazan voor een walking tour door San Jose.
Een gids wandelt met ons in 2 uur langs verschillende hoogtepunten, gebouwen, parken,mooie muurschilderingen etc. Hij vertelt over de cultuur en geschiedenis van deze mooie stad. Het lokale leven is kleurrijk en afwisselend.
Helaas ervaren we ook de eerste regenbui, uit alle hoeken komen de verkopers tevoorschijn om paraplus te verkopen, mensen schuilen onder de afdakjes van de winkels terwijl wij doorstappen naar de binnenmarkt….., jawel souvenirs en eten een walhalla voor ons tweetjes. De Costaricaanse koffie proeven is genieten, en ook de smaak van een bijzonder ijsje is tongstrelend. Na een lunch met de meiden nemen we afscheid.
Tijdens de lange regenbui luieren wij op onze luxe hotel kamer, totdat we naar de volgende excursie gaan.
16:00 Carolina pikt ons bij de centrale markt op en zij is onze persoonlijke gids voor de hele avond in San Jose city. Op de Centrale markt laat ze ons kennis maken met typische Costaricaanse kruiden, groenten en fruit. Ze dwaalt met ons langs het doolhof van de kleurrijke kraampjes en vertelt van alles over de lokale keuken. Ook zij brengt ons langs andere bijzondere gebouwen en vertelt nog meer over de cultuur en de geschiedenis. Ze leert ons Costaricaanse gebruiken en uitspraken, zelfs een paar Spaanse woordjes. Ook heeft ze het over het bijgeloof, de politiek en religie. Na zo’n 4 uurtjes wandelen eindigen we in een chique wijk waar we een 3 gangen diner met haar nuttigen tussen de lokale bevolking. Ook al heeft het de hele avond geregend, is het op de veranda genieten bij 30 graden.
Om 21:00 zijn we weer terug bij het hotel, waar we van Carolina afscheid nemen. Al gauw liggen we vermoeid in ons bedje.