Going South - Reisverslag uit Drake Bay, Costa Rica van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu Going South - Reisverslag uit Drake Bay, Costa Rica van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

Going South

Door: jenb2002

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

14 November 2016 | Costa Rica, Drake Bay

Maandag 14-11-2016
Na alle “stress” van afgelopen dagen hebben we vannacht heerlijk geslapen, ondanks de behoorlijke regenval en onweer. Gisterenavond na het diner zag Bettina nog een hert en een leguaan bij onze hotelkamer uit de bush komen.
07:00uur we schuiven aan voor ons eerste echte ontbijt in hotel Playa Espadilla. Jeroen zijn ogen zijn wel weer groter dan zijn maag, hij besteld een omelet en pancakes, echter bestaat de “pancake”; uit 3 stuks met fruit, stroop en aardbeien. Dat wordt dus een pvo-tje (pancake voor onderweg). Nadat we zelf volgetankt zijn en de auto ook omzeilen we de op brekingen in het dorp en beginnen we onze tocht naar Sierpe. Een lange rechte weg van ongeveer twee uurtje rijden langs strand, dorpjes en palmbossen brengt ons naar”las Vegas”; Een restaurant waar vandaan onze boot naar Drake bay, Corcovado national Parc vertrekt. De eigenaar vraagt aan ons hoelang we hier zijn, omdat hij ons zo bruin vind, (tja gisteren op de boot ging het wel hard in de zon)……..
Als we de auto op een bewaakte parkeerplaats hebben gezet, stappen we aanboord voor een tocht van 1.5 uur door de mangrove. Tussen de palmbomen, tropische planten en de oevers spotten we nog een krokodil en paar mooie vogels. De bootsman zet flink de vaart erin, als we de woeste golven van de open zee (Pacific ocean) trotseren. Ook dit keer zijn we blij met pilletjes tegen zeeziekte, want dit tochtje is erg pittig.
De aankomst bij Pirate Cove is een echte beach-landing, we springen uit de boot en dragen onze spullen boven ons hoofd en tot de knieën in het water lopen we over het strand naar ons verblijf van deze dagen. We krijgen een hutje aan de rand van het strand met uitzicht over de oceaan, echt een idyllisch plekje….
Bij aankomst begroeten we Brigitte en Roel, die al op ons zitten te wachten bij de “gezamenlijke ruimte”. Al snel zitten we weer gezellig te kletsen over van alles en nog wat, terwijl wij van onze lunch genieten. Regelmatig worden we afgeleid door de papegaaien in de palm bij het zwembad en de iguana die ons ook welkom komt heten. Ze vertellen dat het afgelopen nacht hier op het eiland zo erg geregend heeft en dat het zo slecht was dat hun tocht van deze morgen was gecanceld, wellicht gaan ze overmorgen dan nog met ons op stap ;) om van de dag toch nog wat te maken leren we ze skibo….en spelen dan ook een paar potjes.
Om 18.00 is het diner time, Alle gasten verzamelen zich aan de tafeltjes voor het 3 gangen menu. Het smaakt ons prima. Na nog wat natafelen is het rond 20.00 bedtijd en vertrekken we richting onze hutjes, morgen moeten we weer vroeg op, om 6.00 vertrekt namelijk de boot naar Corcovado voor onze wandeling in het regenwoud. Onze vriend; huishond volgt ons en houd de hele nacht de wacht voor onze deur.