De beproeving - Reisverslag uit Dullstroom, Zuid-Afrika van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu De beproeving - Reisverslag uit Dullstroom, Zuid-Afrika van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

De beproeving

19 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Dullstroom

Dinsdag 16-10-2012 09:00u
Mama en baba (wij) zitten bij de autohuur te wachten...
Gisterenavond na aankomst van een geweldige vlucht door KLM (helemaal in de watten gelegd) kwamen we 21:10 aan. Een hele rij met afrikaanse mannen met witte briefjes wachten ons op, maar geen naam van ons (ook geen Yewen) na 10 min wachten bied een andere reisorganisitieman aan om voor ons te bellen, en jawel na het belletje komt dan onze "chaufeur". Geen Meet and Greet en geen papieren, daarna toch keurig bij ons hotel gebracht. Alles loopt verder heel gestructureerd, tijd is tijd, niet van afwijken :). Daarna in een heerlijk bed geslapen, nu bij Avis wachtende op de papieren....of het gaat lukken? och we merken al dat dit bij het land hoort....
De dame van de organisatie nogmaals aan de lijn gehad 2x excuse, maar nog niks geregeld alleen beloftes.

18:00u inmiddels aangekomen in Dullstroom. We overnachten in een prachtige cottige in engelse stijl, net allebei gerelaxt in bad en dadelijk naar het 3 gangen diner.

Het was een dag van een nieuwe beproeving;
DE AUTORIT :o
Links rijden, rechts sturen en samen de route vinden met kaarten die niet kloppen en een navigatie die op de gsm telkens uitvalt...........maar we zijn geslaagd! :)
Ander half uur later als gepland vinden we het apartheidsmuseum, we waren er iedere keer bijna, maar toch miste we telkens de juiste afslag.
rond 11:30 vertrekken we naar Pretoria, om tijd in te halen slaan we Santon over en het Voortrekkersmuseum word door Jeroen overgeslagen (moeilijk te vinden ;)) rondje om de kerk is makkelijker. We bewonder hoe de afrikanen genieten van de zon in het park rond het krugerbeeld en de jacarandabomen die prachtig in bloei staan. Rond 13:30 reizen we verder, een rit van 2.5 uur langs mooie landschappen met veel wilde dieren; koeien en nog eens koeien enne oja loslopende afrikanen langs de snelweg. Tegen 17:00 zijn we bij Highland Rose.

• 28 Oktober 2012 - 09:33

Mels:

Hi lieverds,
    Op mijn Ipod kan ik ze niet echt lezen, dus nu eindelijk op de laptop aan het meegenieten van jullie verhalen. Veel plezier nog en dikke kus! Mels