Ons avontuur begint! - Reisverslag uit Manyeleti, Zuid-Afrika van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu Ons avontuur begint! - Reisverslag uit Manyeleti, Zuid-Afrika van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

Ons avontuur begint!

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

20 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Manyeleti

Woe 17-10-2012

Afgelopen nacht heeft het heel hard geregend met onweer, toch heeerlijk geslapen van 20:30 tot 06:30 uur.
Gisteren avond hebben we voortreffelijk gegeten, de kokkin kookte met liefde een 3 gangen diner, die voor het oog prachtig was en strelend voor de tong.
Door haar enthousiasme smaakte alles dubbel zo lekker!
Vanuit ons hutje een engelse cottage zien we een prachtige aangelegde tuin met allemaal rozen. De binnenkant is ook allemaal in thema van de rozen.
Om 07:00 genieten we nogmaals van de kookkunsten voor het ontbijt ook dit is weer een feestje.
Om iets over acht vertrekken we richting Manyeleti, met de koeltas gevuld met broodjes jam en water bereiden we ons voor op een lange rit.

18:45uur
We zitten heerlijk in de "lounge" in het sfeerlicht van de olielampjes met een afrikaans wijntje, de klanken van de krekels en kikkers klinken als muziek op de achtergrond, in Phung way bush camp.
De "lounge" is een soort open tent met een rieten dak, met een zithoek en een eettafel. De koffiepot pruttelt op het kampvuur.
Onze gastgevers Cylla en Loot wachten samen met ons op het andere koppel zodat we aan ons diner kunnen beginnen. Ze hebben wat vertraging met de game drive, ze staan zonder benzine. Jerry, de huisteckel houd de wacht ;)

we hebben een lange rit van 8 uur achter de rug, maar ook super veel mooie dingen gezien. Veel gelachen onderweg, ook om het knipperlicht die toch telkens de ruitensproeier bleek te zijn.
Op de Panoramaroute hebben we prachtige uitzichten en wisselende landschappen en bijzondere natuurverschijnselen bewonderd. Zo zagen we Pinackle Rock, Gods Window, en vervolgens Bourke's Luck Potholes. Op weg naar de volgende spot zien we een groep wilde apen uit de berg komen en steken zo voor de auto langs de straat over.
Onderweg treffen we ook veel loslopende koeien op en langs de weg.
Bij Berlin falls bekijken we een mooie waterval, (73 m.) hier zien we ook een grotere salamander. Na onze picknick rijden we met de auto over de "space mountain" route (Bettina was hier eeerg blij mee)
Om 16:30 rijden we het Manyeletipark binnen, de echte wildernis......
We mogen niet harder dan 40 rijden en niet uit de auto stappen voordat we in het kamp zijn. Na een paar minuten begrijpen we waarom..
Een groep Impala's begroeten ons, vervolgt door buffels, zebra's en Koedoe's. De 4 Giraffen maken deze bijzondere rit van 3 kwartier helemaal af. Het was net de Beekse Bergen, maar dan in het echt.

Loot onze gastheer, hoorde net een olifant tegen een boom lopen (het is nu donker) hij kent de geluiden op z'n duimpje en vertelt honderd uit over de natuur, politiek en voetbal. Het eten doen we dadelijk ook in deze "lounge"
21:30 onze oogjes worden moe en onze buiken zijn gevuld, bedtijd...op naar onze romantische tent; een tent met een rieten dak, in het midden een Hemelbed met daarnaast weer die sfeervolle olielampjes. Onze spullen zijn veilig opgeborgen in een dekenkist zodat de huisaap er niet bij kan.:)
Morgen worden we om 05:30 gewekt voor de bushwalk......

• 20 Oktober 2012 - 14:18

Nellie Keij:

Hallo luitjes,
    Krijg vandaag al jullie brichtjes het mooie nieuws binnen.
    Jullie hebben al heel wat achter de rug.....Parijs met de fam. en wat jullie nog tegoed hebben.
    Maar weer helemaal leuk om deze reis met jullie samen weer mee te mogen maken,het leest allemaal weer spannend!!!!!!!!!!
    Maar doe voorzichtig he en goed op elkaar letten hihih in de vreemde.
    Nou geniet er maar intens van en we horen graag weer het volgende avontuur.
    Groetjes en kus van ons.xxxxxxxx

• 20 Oktober 2012 - 14:52

Marian:

Geweldig die verhalen,leuk om deze reis mee te mogen maken gezien door jullie ogen.
    Verheug me op het volgende.
    Geniet ervan en pas goed op elkaar.
    Lieve groetjes van ons.

• 20 Oktober 2012 - 15:25

Sanne:

Heeeey Heey,
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal mee maken.
    Nog heel veel plezier.
    Groetjes van iedereen

Liefs Sanne en Janny

• 20 Oktober 2012 - 16:35

Gerrit En Hetty:

Hallo avonturiers,

die plek van de foto komt ons bekend voor. Jammer dat jullie het Voortrekkersmuseum gemist hebben.
    Mooie vergezichten he. Nu op zoek naar de Big Five. Hopenlijk zien jullie ook het luipaard. Goede reis
    verder en doe voorzichtig.

Pa en Ma