Dag Manyeleti, hallo Swaziland - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu Dag Manyeleti, hallo Swaziland - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

Dag Manyeleti, hallo Swaziland

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

21 Oktober 2012 | Swaziland, Mbabane

19-10-2012
Na een ontbijtje en afscheid van Franciska, Jan, Loot en Cylla rijden we om 07:00uur weg.
16:00uur, een rit van 9 uur, pff was best intensief. Door onze vroege start waren we vlot door de grens, we waren de groepen van de bussen mooi voor, stempeltje hier, stempeltje daar en klaar. Jeroen sturen en Bettina maar zeggen naar links, naar rechts om de gaten mis te rijden in de weg. Ook op dezelfde manier om de bochtjes te zien in de wolken hoog in de bergen (mist).
Eindelijk dankzij Cylla telefonisch contact gehad over onze envellop met vouchers, cylla heeft per email voor ons de routes uitgeprint en in Swaziland zullen de vouchers worden overhandigd. Als compensatie mogen we in Hermanus gratis de Walvis vaart maken.

Na de diner geniet Jeroen buiten van het uitzicht van de vallei voor onze rondavel van het Mlilwane Camp en Bettina ligt al uitgeteld op bed, maar hij heeft visite van een groep nyala's. Na een half uur zoekt hij het bed ook op.

20-12-2012 09:45uur

Goeiemorre, 05:30uur.... we dachten uit te slapen, maar toch automatisch vroeg wakker, maar erg is het niet... een prachtige ochtend panorama verrast ons. Weer worden we begroet door de nyala's met Bambi en wat later door 3 zebra's. Het is hier zo vredig, heerlijk die rust. Jeroen zei gisteren nog, ik mis de tv, gsm, computer en krant helemaal niet.
Dadelijk verkassen we naar een ander hutje; de Beehives, dus we gaan onze spullen weer even pakken.

17:00uur joehoe, we zitten voor onze beehives :)
Om 11:30uur zijn we wezen paardrijden, jawel miranda, ook Jeroen ;), het was een zeer relaxte rit door de vallei, we hadden paarden die goed luisterde en we genoten van de natuur, onderweg zagen we nyala's, aardvarkens (Pumba) verschillende vogels een lizzard (soort varaan). Ook zagen we zebra's (andere dan in Mayeleti) maar wel met strepen. We kwamen langs de hippepool, een plas voor de nijlpaarden en krokodillen. De krokodil hebben we bij aankomst op de camp al gespot,maar nu was hij diep in het water, meestal komen ze in de avond tevoorschijn.

Om 14:00uur gaan we met een groep van 8 personen naar een traditioneel Swazidorpje. Alle bewoners verwelkomen ons en de chief spreekt ons toe, vervolgens word er van alles gedemonstreerd, we krijgen swaziles, er word gedanst en gezongen (ook door ons). Zelfs de allerkleinste doen mee. Het was een heerlijke vrolijke middag, wij denken wel, dat ze net als wij, daarna weer naar "huis" gaan ;) haha. Of het dus echt was, zijn we niet zeker van, maar het was wel super gezellig.

• 21 Oktober 2012 - 12:57

Nellie Keij:

Hallo luitjes,

Nou nou wat een indrukwekkende reis zo te lezen,jullie doen weer heel wat ervaringen op (ben een klein beet jeloers).........GRAPJE.
    Denk dat ik daar een beetje te bang voor bent!!!!! hahahahahaah
    Maar goed jullie hebben het goed naar het zin en genieten met volle teugen.
    We zien heel erg nieuwsgierig de foto,s tegemoed.
    Warme groetjes en kus vanuit het kikkerlandje Kleine beestjes vergeleken met de dieren die jullie daar zien.hihihihihi
    doei doei.

• 21 Oktober 2012 - 15:07

Linda:

Waarom zie ik nu toch steelds dat beeld van die olifant op de moterkap van de auto (haha).
    Brr, het zal ongetwijfeld fantastisch zijn, maar niks voor mij.
    Geniet er van !!!
    x Linda

• 21 Oktober 2012 - 16:37

Janny:

Hoi Jeroen en bettina
    Jullie hebben al een heel avontuur meegemaakt leuk hoor,,
    Heel veel plezier bij de wilde beesten geniet er nog maar van Gr. Janny en sanne

• 21 Oktober 2012 - 22:30

Tonneke:

Oh Betien en Jeroen, wat heerlijk om te lezen dat het zo`n heerlijk avontuur is! Kijk met plezier uit naar het volgende verslag! Wij hier vanuit Ochten wensen jullie nog heel veel leuke spannende avonturen en hou ons maar lekker vaak op de hoogte! Betien, ik mis je wel hoor op het werk, ik gun je dit echt maar zal ook blij zijn als je weer terug bent! Hele dikke kus voor jullie allebei!

• 24 Oktober 2012 - 13:39

Alie:

Hoi jongens hopende kom het nu wel door ,omwelke reden dan ook we kwamen er niet in .
    Maar volgens mij nu wel .
    Julliie hebben nu al volgens mij voor 6 weken genoten.en dan zijn jullie pas op de helft.
    Maar geniet er maar goed van dan kun je er ook lang op teren.en weer lekker sparen voor zo,n mooie reis.van die leeuw om je tend heen vond ik wel eng hoor,maar hij heb vast geen honger gehad anders was hij we naarl binnen gekomen hihihi nou tot hoorns xxxmama

• 25 Oktober 2012 - 22:54

Miranda:

Je hebt toch zeker wel foto's van het paardrijden? (En spierpijn waarschijnlijk)

• 28 Oktober 2012 - 09:42

Mels:

Ik sluit me aan bij Miranda± foto´s van het paardrijden graag!!