Haleluya - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu Haleluya - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

Haleluya

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

23 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

20-10-2012
Tamira, die mooi gids van de paarden tour is nog single, wij weten waar zijn huis, dus
als jij wil kom, dan wij maken afspraak met Navie :)

Na het eten hebben we onder begeleiding van trommels en afrikaanse zang een volksdans gezien uit Swaziland, Jeroen had pech, geen big boops.
Als afronding van de avond hebben we nog een lekker drankie bij het kampvuur gedaan.

21-10-2012
vandaag zijn we na het ontbijt vertrokken naar St.Lucia, Het is zondag en we zien iedereen netjes gekleed langs de weg wandelen. We hebben een korte stop bij een katholiek kerkje, de dienst is bezig, we mogen even kijken.

Onderweg hebben we weer te maken met overstekend wild; geiten, koeien en vandaag ook ezels. De landschapppen zijn weer anders. We zien veel woongemeensschappen; 2 a 3 huisjes in de vorm van een rondavel waar families bij elkaar wonen.

Vlak voor de grens rijden we langs een grote tent en horen de klanken van bijzonder mooie muziek. We worden van harte uitgenodigd en voorgesteld als hun nieuwe vrienden in deze gemeenschap. Hun liederen bezorgen ons kippenvel, zo intens en mooi. Bijzonder om dit mee te mogen maken.
Na nog 2 uur rijden komen we om 14:30uur bij Rhino Coast Guesthouse aan.

Na het inchecken en te zijn opgefrist, beginnen we om 16:00uur aan een boottocht langs de "uiterwaarde" van St. Lucia.
We spotten nijlpaarden en .....krokodillen, van dichtbij zijn ze toch wel verschriklik groot, zeker als de boot zoooo dichtbij komt. 2 nederlandse stellen van de B&B varen ook mee, bij het verlaten van de boot worden we verrast met een kleine dansshow, jaaa deze keer wel blote ......
Het is zo gezellig met elkaar, dat we de avond met z'n zessen met een etentje afsluiten bij Reef en Dune. Henk van Vuren, zorgt voor zuid afrikaanse entertainment. alles is Baie goed en lekker. De T-bone van 400 gram voor 90 rand (9.- euro) gaat er wel in. En de chocoladecake die Henk adviseert smaakt inerdaad verschriklik lekker! :)

• 23 Oktober 2012 - 10:01

Linda, Chris, Yorick En Milan:

Tsjonge jonge wat beleven jullie een hoop.
    Maar goed dat jullie steeds een verslag maken, je zou dit allemaal niet kunnen opslaan en verwerken.
    Veel plezier nog.

Groetjes uit Tricht

• 23 Oktober 2012 - 10:14

Jan En Gerda:

Leuk jullie verhalen te lezen.
    Nog heel veel plezier. Geniet ervan.
    Groetjes Jan en Gerda X

• 23 Oktober 2012 - 12:05

Marian Janssen:

Doen Tamira,heerlijk die verhalen,geniet ze.

• 23 Oktober 2012 - 12:56

Erik (VakantieXperts Geldermalsen):

Hoi Bettina en Jeroen,

Nou wist ik dat jullie van veel markten thuis zijn maar dat daaronder ook al een datingburo valt ??? hahaha. Zo te lezen hebben jullie n geweldige reis, heel veel plezier nog en kijk uit met al ide wilde "dingen" grtzzzz erik

• 23 Oktober 2012 - 18:27

Tamira:

Leuk dat jullie aan me denken ik ben nieuwsgierig.......haha!!!Ontzettend leuk om jullie
    belevenissen te lezen......Zie die lekkere gids al helemaal voor me...sweet dreams...haha!!!
    Hou me op de hoogte met de date...heel veel plezier geniet!!!!xxxx

• 24 Oktober 2012 - 22:05

Tonneke:

Pff, het blijft leuk om te lezen, maar om nou mijn lieve collega naar ZA te vragen voor een date...... Dat is niet grappig, afblijven, ze blijft hier, neem die man maar mee deze kant op! Leo en ik genieten regelmatig van de foto`s dus ik zeg: Vooral mee doorgaan hahaha. Geniet daar van elke minuut en hoop jullie weer veilig en gezond in ons kikkerlandje terug te zien!

Liefs Leo en Tonneke

• 25 Oktober 2012 - 18:55

Jeroen En Bettina:

Tonneke,
    Als jij nou voor 10 koeien zorgd, zorgen wij dat hij op 1 nov met ons mee vliegt, haha