Sal beslis weer kom op die mooi blijplek, - Reisverslag uit Manyeleti, Zuid-Afrika van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu Sal beslis weer kom op die mooi blijplek, - Reisverslag uit Manyeleti, Zuid-Afrika van jeroen en Bettina Blitterswijk - WaarBenJij.nu

Sal beslis weer kom op die mooi blijplek,

Blijf op de hoogte en volg jeroen en Bettina

20 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Manyeleti

Donderdag 18-10-2012 11:20
We zitten samen heerlijk voor onze tent, fris gedouchd, de was hangt in de bomen te drogen. We genieten na van een bijzondere wandeling.

05:30uur wakie wakie, de jonge woudlopertjes melden zich bij de vuurplaats.
Onder het genot van de koffie uit de warme ketel van het kampvuur, horen we dat er vannacht een leeuw rond de tent heeft gewandeld. ( dit is dus een van de redenen, dat we s'nachts de tent niet uit mogen, is er nood dan moeten we op een fluitje blazen. De bewaking met gun brengt ons s'avonds naar de tent)
Om 06:00 vertrekken we voor de wandeling. onze bushman Isaac vertelt ons van alles over het wild. Welke 9 pootsporen en poep bij welk beest hoort en of het vers is, zodat men weet of er een dier in de buurt is. Hij laat ons zien waar ze badderen en geef ons tips hoe in het wild de weg terug te vinden, hij test onze navigtie en... bettina die mag voortaan de kaart lezen, want die wist als enige de juiste rchting naar het kamp te wijzen.
Ondertussen zien we op afstand van 100 meter een olifant aan een boom eten.
Isaac laat ons verder planten ruiken en voelen. We lopen tegen een skelet aan van een buffel, 1 week terug werd hij het feestmaal van 2 leeuwen. Verderop treffen we een berg nijlpaardenpoep, kevers zijn hierin druk in de weer. De mannen rollen de ronde poepeieren voort, het vrouwtje zit op de bal en laat zich voort rollen, vervolgens zien we dat hij de bal in de grond begraaft. De bal is om de eitjes in te leggen.
Op de terugweg kruist een impala ons pad.
Om 09:30 wacht Cylla ons op met een steeeevig ontbijt; Verse ananas, havermoutpap met kaneel en .....drambui, gevolgd door toast met ei, champignons, aubergine, tomaat, worstjes en aardappel. (enne dat was nog niet alles er stond nog veel meer)
Pfff en nu ff bijkomen voor de lunch van 15:00uur, daarna gaan we voor een game drive.

22:00uur We liggen in ons hemelbed onder de klamboe, het olielampje geef net genoeg licht om te schrijven.
15:30uur starte de gamedrive vanmiddag. Het was in een woord geweldig.
Vele olifanten en impala's gezien. Het was echt een tocht door de bush, we gingen ook af en toe van het pad af. Soms moesten we een boom ontwijken, die was omgevallen. Bij een plas spotten we een paar nijlpaarden, onze motor sloeg af, Fransisca begint m te knijpen, krijgt al beelden bij een boze nijlpaard, we zien hem al onderduiken.....o komt hij eraan?..,maar Isaac blijft koelbloedig en krijgt de auto weer aan de praat. We vervolgens onze rit.
Op een gegeven moment komen we een bocht door, staat er ineens een grote olifant voor onze neus, wij in de remmen, de olifant in shock, maar wij ook in shock. De olifant rent eerste instantie de bosjes in, maar komt vervolgens toch terug om ons te provoceren, hij neemt een dreigende houding aan, duwt een boompje om..., maar Isaac loeit zijn motor een daar deinst hij van terug, hij druipt af en laat ons verder rijden.
Diep in de bush stoppen we bij een plas, waar we onder een genot van een drankie van de zondsondergang genieten. Een olifant drinkt wat aan de waterrand, en in de verte zien we een giraffe wegrennen, die ergens van schrikt. We vervolgens onze safari in het donker, we spotten nog wat impala's en zebra's, rond 19:15 zijn we weer terug in het kamp,waar we nagenieten van de tocht en van weer een heerlijke en gezellige 3 gangen diner samen met Loot en Cylla.
1 ding is zeker, wij hadden een droombeeld van Afrika en deze droom is nu al in Phung Way Bush Camp uitgekomen, dat beloofd wat voor de volgende avonturen.
Nu ff slapie doen en morgen weer vroeg op voor de lange rit naar Swaziland.
Loot en Cylla baie dankie vir die mooi droom.

• 20 Oktober 2012 - 23:13

Querido En Titsia En Kids:

He Jeroen en Bettina,
    Wat leuk om jullie avonturen te lezen. De afrika-savanne is bij ons ook dichtbij, evenals de olifanten- en nijlpaardenpoep. Maar de avonturen niet zo spannend.....
    Geniet volop!
    Wij hopen jullie snel weer te zien.
    Lieve groeten, Querido, Titsia & kids

• 22 Oktober 2012 - 12:58

Sandy:

Hoi Luitjes,

Wat een heelijke verslagen weer.
    Geniet van julli reis.
    Dikke knuf

• 25 Oktober 2012 - 18:54

Angela:

Wat een avonturen beleven jullie zeg! Super, geniet er goed van. Groetjes uit het land van Flipje, Angela

• 25 Oktober 2012 - 22:48

Miranda :

Wat een spannende verhalen! Die foto van de olifant lijkt wel een ansichtkaart. Groetjes van ons 4-tjes